Čtvrtek 13. května 2021svátek má Servác 13 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

ČEZ útočí na své konkurenty

Logo ČEZ | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo ČEZ | foto: Reprofoto

PRAHA Elektrárenský gigant ČEZ tvrdě zaútočil na konkurenční společnosti E. ON a Pražská energetika. V reklamní kampani za dvacet milionů korun tvrdí, že je levnější, a přesvědčuje zákazníky konkurentů, aby k němu přešli.

 Jde hlavně o domácnosti z jižních Čech a jižní Moravy, kde už od privatizace dominuje společnost E. ON a o Prahu tradičně obsluhovanou prostřednictvím Pražské energetiky (PRE). 

 „Podstatou kampaně je snaha rozhýbat trh s elektřinou i u drobných zákazníků,“ řekl LN mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž. Více nechtěl před středeční tiskovou konferencí sdělovat.

Zatímco o velké a střední podniky se se svou nabídkou dnes v Česku přetahuje vedle hlavní trojice i dalších dvacet až třicet menších distribučních firem, v oblasti domácností se ještě konkurenční boj téměř nerozhořel. A to i přesto, že možnost výběru mají domácnosti už od začátku roku 2006.

 O úspěchu kampaně pochybuje analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka. „Ti, kteří chtěli přejít ke konkurenci, to už ve většině případů udělali. Navíc pochybuji o tom, že by se domácnosti, které nyní odebírají elektřinu od E. ON a PRE, měly tendenci vracet se zpět k ČEZ,“ dodal Hatlapatka. Podle něj jsou rozdíly mezi nabídkami firem minimální, klient přechodem k ČEZ ušetří jen pár desítek korun.

Mluvčí PRE Petr Holubec tvrdí, že kampaň ČEZ je nekorektní a neobjektivní. „ČEZ v reklamě použil jen jeden tarif, kde je levnější. Jenže pro domácnosti je vytvořeno šest základních tarifů a v těch je ČEZ dražší,“ konstatoval Holubec. Podle Kříže je ale ČEZ levnější ve všech ohledech. Rovněž E. ON s kampaní svého největšího konkurenta nesouhlasí. ČEZ podle něho ostře konfrontuje své ceny s konkurencí, aniž by specifikoval, jakou nabídku má vlastně na mysli. „V některých nabídkách jsme levnější, v některých zase dražší, i když třeba jen o stokorunu za rok,“ tvrdí Vácha.

 Záleží na tom, komu je elektřina určena a zda se jedná o elektřinu na topení či na svícení. „Je to jako kdyby se pekař chlubil, že je levnější než konkurence, protože má levnější jeden konkrétní rohlík. Na jiné pečivo ale zapomíná,“ tvrdí Vácha a dodává: „Zákazník si tu kampaň přebere sám.“

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Pojistky před soudem. Případem rozsáhlých pojistných podvodů se škodou zhruba... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Rakušan Aleksandar Rakic si už Jiřího Procházky všiml. A chce mu v UFC srazit... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Ruská vakcína Sputnik V. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!