Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Chceme nalákat podnikatele

Ekonomika

  8:49
PRAHA - Český trh má pro nás velký potenciál, tvrdí v rozhovoru pro Lidové noviny John Kohlsaat, ředitel nízkonákladových aerolinek easyJet.

Boj o klienty. I Česko se dočká velkých slev na letenky, říká John Kohlsaat. foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

LN Počet klientů easyJet roste, ale vytíženost letů – tedy mnohem důležitější ukazatel – jde dolů. Budete se nějak snažit tento vývoj zastavit?
Je pravda, že nějaké mezery v efektivitě jsou, ale my máme poměrně malá letadla a předpokládáme, že do konce tohoto hospodářského roku by se využití letadel mělo zvýšit. Přesto na tomto malém trhu máme využití letadel přes osmdesát procent. Pokud se podíváme na čísla, situace je poměrně náročná. Trh na celém evropském kontinentu je poměrně nasycen.

Když mluvíte o evropském trhu, jak hodnotíte Českou republiku z hlediska letecké přepravy?
Narůstá poptávka od turistů, kteří sem přijíždějí z jiných zemí, jako jsou třeba Velká Británie nebo Německo, a to číslo dále roste. Český trh má pro nás velký potenciál.

Máte připravený nějaký plán expanze? Mluví se o atraktivitě linek směrem na východ...
Samozřejmě plány na expanzi máme, chceme investovat další prostředky, abychom navýšili kapacity. Na českém trhu jsme dvojkou, chceme být na každé naší lince jedničkou, popřípadě dvojkou. Jak už jsem řekl, trh je nasycen téměř všude, a myslím si, že například německý Air Berlin do dvou let zkrachuje. Pokud by se tak stalo, tak pro nás by to znamenalo prostor, kde bychom se mohli realizovat.

Jak hodnotíte Čechy jako klienty aerolinek?
Mohu říci, že většina Čechů používá letadlo, jen nacestu na dovolenou. Zvláštní skupinou jsou podnikatelé, kteří létají na služební cesty. Třeba v Německu to je pětina, ale v Česku je to jen deset procent.


Celý rozhovor s Johnem Kohlsaatem
si přečtěte v dnešním vydání deníku