Pátek 25. září 2020svátek má Zlata 16 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Co s broukem žijícím uvnitř televize? A jak uniknout divokému hajnému?

Myslivec a úlovek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Myslivec a úlovek | foto: Michal SváčekLidové noviny

PRAHA S končícím rokem se řada firem pochlubí se svými zážitky s kuriózními požadavky svých zákazníků. A výjimkou nejsou ani spotřebitelská sdružení a jejich informační linky. S úsměvnými případy se na přelomu let 2013 a 2014 svěřila i poradna časopisu dTest.

S jakými případy se v letošním roce lidé na právní poradnu obrátili? Jeden se někdy nestačí divit. "Naši poradnu požádal o radu spotřebitel, který byl účastníkem autonehody a barvitě vylíčil, co nabourání automobilu předcházelo. Nic zlého netuše jel po silnici, když mu najednou skočila do cesty před vůz srna. Hajný, který srnu pronásledoval v protijedoucím autě, na ni totiž zatroubil, a vyděšené zvíře v panice skočilo pod projíždějící vůz," líčí vedoucí poradny Zelený. Otázkou bylo, kdo uhradí škodu na autě překvapeného řidiče.

Príhody pojišťováků

Nebo další příklad: zákazník e-shopu si objednal dětskou autosedačku. Místo ní mu ale přišlo něco naprosto neočekávaného. Digestoř na odsávání par v kuchyni. Internetový prodejce přitom nechtěl zboží vyměnit, dokud zákazník na své náklady nepošle nechtěnou digestoř zpět.

Zapeklitý případ čekal poradce také v kuriózní kauze brouka v televizi. Majitel televize o úhlopříčce 1,5 metru se z křišťálového obrazu těšil jen krátce, na obrazovce se totiž objevil stín brouka i s nožičkami. Dílem náhody se malý živočich dostal mezi vrstvy obrazovky, kde zůstal nadobro uvězněn.

Kuriozní požadavky klientů cestovek

Drahou televizi se tak zákazník rozhodl reklamovat. A i když byl prodejce zpočátku neobvyklou výmluvou překvapený, odpověděl bez zaváhání: "za brouka neodpovídáme, reklamace se zamítá."

A právě na takové případy jsou právní poradci dTestu připraveni hledat řešení. Pomáhají telefonicky i přes web. Za letošní rok řešili více než 25 tisíc případů. "Spotřebitelé oceňují rady, které od nás obdrží, mnozí se na nás proto obracejí opakovaně. Poradci dTestu jsou připraveni pomáhat spotřebitelům i v následujícím roce s jejich problémy, humornými i vážnými," vzkazuje Lukáš Zelený.

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!