3. dubna 2009 15:08 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Coca-cola musí změnit klamavou reklamu

Coca cola tvrdila, že její nápoje nepřispívají k obezitě ani k vyšší kazivosti zubů | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Coca cola tvrdila, že její nápoje nepřispívají k obezitě ani k vyšší kazivosti zubů | foto: Publicis Mojo, Nový ZélandReprofoto

SYDNEY Americká společnost Coca-Cola musí změnit reklamu, která propagovala její výrobky v Austrálii. Rozhodly o tom tamní úřady, podle nichž byla reklama zavádějící. Firma v ní totiž tvrdila, že její nápoje nepřispívají k obezitě ani k vyšší kazivosti zubů.

Australská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů uvedla, že výrobce nápojů Coke či Sprite vydal reklamu, v které se snažil rozptýlit údajné mýty o výrobcích Coca-Coly. Použitý reklamní text ale podle úřadů mohl vyvolávat zavádějící dojem.

Jedna reklama, která se objevila loni v říjnu, se například snažila učinit mýtus ze sdělení, že Coca-Cola přispívá k obezitě, k tvorbě zubního kazu a obsahuje množství kofeinu.

Coca-Cola tvrdí, že účelem reklamy nebylo poskytovat zavádějící informace. Přiznala však, že texty měly být jednoznačnější, aby nedávaly prostor pro jiný výklad. V nové reklamě už firma tvrdí, že každá kalorie se počítá a na obezitu má vliv více faktorů.

"Potvrdilo se nám, že i když je reklama dobře míněná, je důležité vzít v úvahu celkový dojem, který může sdělení navozovat," je uvedeno v nové reklamě.

ČTK