Neděle 31. května 2020svátek má Kamila 6 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Diváci ztrácejí zájem o Oscary

O Oscary už není takový zájem. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy O Oscary už není takový zájem. | foto: ČTK

New York Přímý přenos z předávání filmových Oscarů minulý víkend přilákal k obrazovkám 38,8 milionu amerických televizních diváků, což je nejméně od roku 2003 a jen o trochu více, než kolik sledovalo premiérový večer dalšího ročníku amatérské pěvecké soutěže Americký idol, která je původním vzorem pro českou a slovenskou SuperStar. Vyplývá to z oborových průzkumů.

Nižší divácký zájem byl podle odborníků důsledkem výběru pětice nominovaných, veřejnosti vesměs málo známých snímků, které soupeřily o cenu pro nejlepší film roku. Proti očekáváním Oscara na závěr třiapůlhodinové show nezískala favorizovaná Zkrocená hora s tématem homosexuálních kovbojů, ale společensky kritický film o násilí v Los Angeles s názvem Crash.

Letošní sledovanost byla osm procent pod loňskou, kdy vítězství filmu Million Dollar Baby na obrazovkách vidělo 42,1 milionu Američanů. Nejmenší televizní publikum, 33 milionů, zaznamenal předávací ceremoniál v roce 2003 s Oscarem pro muzikál Chicago. Rekordní počet 55,2 milionu diváků viděl ocenění filmu Titanic v roce 1998.

Průvodce večerem, televizní komik Jon Stewart přivedl k obrazovkám podstatnou část svého publika, které ho sleduje v jeho každodenním satirickém pořadu Daily Show.
Mladých mužů do 34 let tak k televizím usedlo o pět procent více než před rokem, ale žen ve stejné věkové kategorii bylo mezi televizním obecenstvem tentokrát o 14 procent méně.
Divácké ohlasy v tisku Stewartovo moderování vesměs chválí. Kriticky se ovšem vyjadřují na adresu celého pojetí předávacího ceremoniálu. Často upozorňují, že dlouhý přenos je nudný a že není třeba, aby obsahoval i udílení Oscarů v málo populárních kategoriích, jako je například krátký film nebo technické obory.

„Je poměrně jasné, že oscarová show příliš netáhla. Je to dlouhé, konzervativní a málo akční. Diváci chtějí vidět především své hvězdy a těch bylo letos méně než loni,“ říká mediální expert John Silverstein z Washingtonu.
,
Premium

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Počet skútrů v Česku roste, porovnali jsme ty nejpopulárnější. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Premium

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Krize ho přišla na miliony. „Teď musíme hlavně bojovat a přežít.“ Vláda... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Premium

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

Peugeot 206 a Renault Clio | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...

Slavíme Mezinárodní den dětí s Canpol babies: Hrajte o dárečky po celý týden
Slavíme Mezinárodní den dětí s Canpol babies: Hrajte o dárečky po celý týden

Připomeňte si s námi den, který oslavuje to nejdůležitější – naše děti. Rozmazlete ty svoje s krásnými a originálními dárky od značky Canpol babies. Sledujte náš týdenní kalendář a vyhrávejte každý den.