15. května 2012 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Dvě třetiny Čechů nakupují podle letáků. Většinou lidé do 30 let

Nakupování - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nakupování - ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Dvě třetiny Čechů si vybírají prodejnu pro svůj pravidelný větší nákup podle reklamních letáků, ukázal průzkum. Podle něj se lidé nechají reklamou ovlivnit víc než kdy dříve.

Průzkumu společnosti Česká distribuční se zúčastnilo 1300 respondentů. Letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách.

ČTĚTE TAKÉ:

"Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde zboží nakoupí. Zhruba 61 procent lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit," uvedl ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora.

Podle letáků se nejvíc řídí lidé ve věku 18 až 29 let

Nejvíce se podle letáků při větších nákupech řídí lidé ve věku od 18 do 29 let. V této kategorii si obchod pro pravidelný větší nákup vybírá podle nabídky v letácích 77 procent lidí. Proti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu připadlo devět procent velkých nákupů. Za pravidelný větší nákup 35 procent dotázaných utratí do 500 korun.

Nejdražší nákupy pořizují lidé mezi 30 a 50 lety, především rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 procent více než 1600 korun. Za více než 1200 korun v této skupině nakoupí 43 procent lidí.

Řetězce na letácích šetří

Obchodní řetězce ale v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010, zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl.

Ročně řetězce investují jen do distribuce letáků podle údajů Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu  zhruba miliardu korun.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Lidovky.cz, ČTK

Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?
Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?

Ahoj, prosím poraďte mi, jak se s tím srovnat.