Úterý 22. září 2020svátek má Darina 25 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Dvě třetiny Čechů nakupují podle letáků. Většinou lidé do 30 let

Nakupování - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nakupování - ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Dvě třetiny Čechů si vybírají prodejnu pro svůj pravidelný větší nákup podle reklamních letáků, ukázal průzkum. Podle něj se lidé nechají reklamou ovlivnit víc než kdy dříve.

Průzkumu společnosti Česká distribuční se zúčastnilo 1300 respondentů. Letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách.

ČTĚTE TAKÉ:

"Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde zboží nakoupí. Zhruba 61 procent lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit," uvedl ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora.

Podle letáků se nejvíc řídí lidé ve věku 18 až 29 let

Nejvíce se podle letáků při větších nákupech řídí lidé ve věku od 18 do 29 let. V této kategorii si obchod pro pravidelný větší nákup vybírá podle nabídky v letácích 77 procent lidí. Proti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu připadlo devět procent velkých nákupů. Za pravidelný větší nákup 35 procent dotázaných utratí do 500 korun.

Nejdražší nákupy pořizují lidé mezi 30 a 50 lety, především rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 procent více než 1600 korun. Za více než 1200 korun v této skupině nakoupí 43 procent lidí.

Řetězce na letácích šetří

Obchodní řetězce ale v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010, zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl.

Ročně řetězce investují jen do distribuce letáků podle údajů Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu  zhruba miliardu korun.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Prodej domu v Kardašově Řečici
Prodej domu v Kardašově Řečici

Hradecká, Kardašova Řečice, okres Jindřichův Hradec
2 800 000 Kč