Čtvrtek 9. dubna 2020svátek má Dušan 21 °C skoro jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Fischer vyhrál spor o své jméno

Cestovní kancelář Fischer by měla změnit jméno | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Cestovní kancelář Fischer by měla změnit jméno | foto: Lidové noviny

PRAHA Cestovní kancelář FISCHER zřejmě bude muset změnit název. Městský soud vyhověl žalobě Václava Fischera, který žádal, aby firma neměla v názvu jeho jméno. Rozsudek je nepravomocný, firma je připravena se odvolat.

"Proti rozsudku se samozřejmě odvoláme. Dnešní rozhodnutí soudu tedy vůbec nic nemění na současné praxi," uvedl Plovajko. Podle něj Cestovní kancelář Fischer používá ochrannou známku Cestovní kancelář FISCHER, která je jejím majetkem a kterou nelze zpochybnit.

Spor se údajně vede pouze o název společnosti zapsaný v obchodním rejstříku a nikoliv o značku, pod kterou firma působí na trhu. Jako příklad řešení v případě prohry mluvčí s nadsázkou uvedl, že by se firma mohla přejmenovat na Plovajko a.s. a přitom dále vydávat katalogy pod hlavičkou CK Fischer.

Podle odborníka na reklamu by pro cestovní kancelář bylo skutečným
problémem, pokud by nesměla používat zavedenou značku. Značka je totiž
jednou z nejcennějších věcí, kterou firma může vlastnit. Její cena je
otázkou; na kolik si firma jméno Fischer cení, Plovajko neuvedl. "Obecně platí, že hodnota značky dnes představuje okolo 50 procent hodnoty
firmy. V případě pana Fischera jsem přesvědčen, že je to minimálně 50
procent," řekl bývalý šéf Asociace komunikačních agentur, který nyní
působí na Vysoké škole ekonomické, Jiří Mikeš.

Pokud by CK nemohla vůbec používat značku Fischer, znamenalo by to pro ni, že by musela na trhu vystupovat pod novým a zákazníkům neznámým jménem. Musela by tak podle Mikeše investovat nemalé peníze do reklamní kampaně, aby opět do povědomí klientů pod novým jménem vstoupila. "Když vám shoří fabrika, za rok postavíte novou - ale jméno budujete léta," podotkl Mikeš.

Naopak mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura soudí, že cestovní kancelář by i případnou změnu jména přežila bez větších problémů. Cestovní kancelář je podle Okamury v podstatě virtuální firma bez většího majetku a největší hodnotou je databáze klientů.
CK Fischer, která má přes 100.000 klientů ročně, má podle Okamury jednu z největších databází v ČR. "Oni by dokázali velice rychle o změně jména
informovat, třeba mailingem," řekl Okamura.

Zakladatel cestovní kanceláře Václav Fischer firmu před několika lety
prodal podnikateli Karlu Komárkovi, s nímž se později rozešel ve zlém.
Premium

KOMENTÁŘ: Koronavirus je hrou o čas. Do roka onemocníme všichni

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejdéle do roka koronavirem onemocníme všichni. Jde jen o to, aby se lidé s těžším průběhem choroby mohli během...

Premium

Úspěšný recept na koronavirus pochází z Číny a zní jasně: Chce to být tvrdý!

Lidé v ochranných rouškách během ranní dopravní špičky v Pekingu (9. března... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Inspirace pro svět: Jak se vlastně Číně podařilo silně zkrotit zákeřnou chorobu? Zatímco pro většinu Západu se...

Premium

Koronavirus nám vletěl do imunitně naivní populace, tvrdí parazitolog Ježek

Petr Ježek, primář laboratoře klinické mikrobiologie a parazitologie nemocnice... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tým primáře Oddělení klinické mikrobiologie a parazitologie Petra Ježka z příbramské oblastní nemocnice je jedním z...

OVĚŘENO: Jak nám chutnaly toustís od Penamu?
OVĚŘENO: Jak nám chutnaly toustís od Penamu?

Dvacet testerek z řad čtenářek eMimina mělo možnost ochutnat jedinečné toustís od Penamu. Jak jim chutnaly, co si z nich připravily a jak je celkově zhodnotily?