Úterý 11. května 2021svátek má Svatava 28 °C skoro jasno, občasné bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Hostivař Mekkou reklamy

Barrandovská studia. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Barrandovská studia. | foto: www.barrandov.czReprofoto

PRAHA Hostivařské filmové ateliéry, které vlastní Barrandov Studio, mají v budoucnu sloužit zejména reklamě. Reklamní zakázky znamenaly letos významný přínos nejen pro Barrandov, ale i pro hlavní město a pro produkční a postprodukční průmysl.

Vnitřní restrukturalizace, k níž Barrandov Studio přistoupilo letos v květnu, znamenala několik novinek i pro oblast natáčení reklam. Zásadní změnou bylo vyčlenění jednoho ateliéru v Hostivaři pouze pro reklamu. „V současnosti připravujeme reklamní vyčlenění dalšího hostivařského ateliéru.

O Hostivaři se tak do budoucna uvažuje jako o místě, kde bude mít reklama dominantní postavení,“ uvedl pro Lidové noviny Pavel Zvolenský, který má na starost pronájem barrandovských ateliérů pro reklamy. Do Hostivaře by se podle něj měly přestěhovat také další služby spojené s reklamními zakázkami, například stavba dekorací a podobně. S natáčením reklam se počítá i v nových ateliérech, jejichž stavbu oznámilo Barrandov Studio minulý týden.

Letošní rok byl podle Zvolenského slov mimořádný. „Poptávka byla tak velká, že jsme ji nebyli schopni uspokojit stávající ateliérovou plochou. Rozhodnutí o stavbě nových ateliérů změní zásadně situaci na trhu. Zakázky tak nepůjdou do jiných zemí,“ uvedl Zvolenský.

Hugo Boss, Nokia i Weetabix
Barrandov letos zpracoval okolo stovky reklam převážně zahraniční produkce, které se na jeho celkovém obratu podílejí zhruba dvaceti procenty. „Pro příští rok plánujeme nárůst okolo tří až pěti procent,“ sdělil LN Zvolenský, podle nějž je rozšiřování nabídky služeb pro výrobu reklam vedle filmu a televize nejdůležitějším projektem budoucnosti barrandovských studií.

Mezi nejzajímavější reklamní zakázky letošního roku patřily podle Zvolenského například spoty pro Hugo Bosse, Nokii nebo například Weetabix (britského výrobce cereálií), které u nás realizovaly mezinárodní reklamní agentury ve spojení s cizími i domácími produkcemi. „Zajímavostí Weetabixu bylo dovezení dozrávající pšenice z Itálie a její přesazení na plochu ateliérů,“ říká Zvolenský.

Ceny neporostou
Zatímco Barrandov Studio už zná přibližný letošní výnos z reklamních zakázek, město Praha bude obrat z natáčení českých i zahraničních štábů vyhodnocovat až zpětně v prvním čtvrtletí příštího roku. Pro LN to uvedl Luděk Burian z odboru obchodních aktivit města, podle nějž navíc není jednoduché odlišit reklamu od jiných filmových projektů realizovaných v Praze. „Podmínky mluví obecně o natáčení, neřešíme, zda jde o film nebo reklamu,“ říká Burian.

S Barrandov Studiem se však shodne v tom, že ani město, ani ateliéry nechtějí pro příští rok zvedat ceny. „Ceny služeb se nebudou měnit a ceníky pro rok 2006 jsou už v tisku,“ uvedl pro LN Zvolenský z Barrandov Studia. Také podle Buriana zůstanou v Praze i příští rok v platnosti současné podmínky pro natáčení.

10 korun za metr a den
Podle nich stojí jeden natáčecí den a jeden metr čtvereční 10 korun v městské památkové rezervaci a pět korun mimo ni. Stálé výjimky z tohoto pravidla tvoří Karlův most a Staroměstské náměstí, kde se platí paušální pronájem (u Karlova mostu dělá 250 tisíc za natáčecí den, na Staroměstském náměstí 90 tisíc), a dále Václavské náměstí, kde se jeden čtvereční metr pronajímá pro den natáčení za 50 korun.

Zdražení neplánují ani české postprodukční společnosti zabývající se zpracováním natočeného materiálu, které rovněž patří k častým příčinám toho, že se cizí společnosti rozhodnou natáčet právě v ČR. „Náš ceník je už několik let stabilní a platí i pro příští rok,“ uvedl pro LN Petr Komrzý z firmy Universal Production Partners

. Podle něj tvoří reklamní zakázky zhruba padesát procent obratu společnosti, zbytek představují celovečerní a televizní filmy. „Díky objemu zakázek jsme se letos rozrostli jak z hlediska počtu lidí, tak i používaných technologií a prostor,“ uvádí Komrzý.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Zdeněk Krpoun psycholog | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Vladimír Beneš | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Přehled služeb televize přes internet. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...