29. března 2013 11:48, aktualizováno  12:11 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Klienti vs. pojišťovny. Soud přikázal zaplatit za krach cestovky

Soud - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Soud - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Klienti cestovních kanceláří, kteří si koupili zájezd a jejich cestovka ještě před odjezdem na dovolenou zkrachovala, mají šanci získat všechny své peníze zpět, i když je pojišťovna odmítá proplatit. V prvním z případů, kdy na klienty nezbyly kvůli nízké pojistce peníze, totiž rozhodl Obvodní soud pro Prahu 2 proti pojišťovně.

Pojišťovna Generali musí podle rozsudku zaplatit manželům z Prahy necelých 10 000. Za 23 000 korun si koupili zájezd do Bulharska u cestovní kanceláře I. Parkam Holidays, která ale zkrachovala.

Přestože byla pojištěná proti úpadku, manželé dostali od pojišťovny Generali jen 58 procent ceny s vysvětlením, že cestovní kancelář byla "podpojištěná". Nyní soud podle deníku MF DNES pojišťovně nařídil, aby doplatila zbytek ceny.

ČTĚTE TAKÉ:

Kvůli výši žaloby do deseti tisíc korun bude rozsudek pravomocný prakticky po jeho sepsání a doručení, nebude možné se dál odvolat. "Věříme, že soudy rozhodnou podobně i v případě dalších klientů, kteří se takto domáhají škody," řekla deníku advokátka klienta Klára Havlíčková.

Generali, kterou ve sporech o cestovní pojištění zastupuje advokát Jan Kalvoda, se nechtěla k rozhodnutí soudu vyjadřovat, dokud nedostane písemné vyhotovení.

ČTĚTE TAKÉ:

Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří deníku řekl, že rozhodnutí soudu zřejmě změní chování pojišťoven vůči cestovním kancelářím. Některé podle něj příliš neřešily ekonomickou situaci cestovek a pojišťovaly je na velmi nízkou částku.

MF DNES připomněla případ klientů Globaltouru, kterým Česká podnikatelská pojišťovna vyplatila jen 5,4 procenta ze zaplacené ceny zájezdu. Generali dříve uvedla, že I. Parkam Holidays jí neposkytla pravdivé a nezkreslené údaje.

Lidovky.cz, ČTK