Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Kvalita jde stranou, přes dvě třetiny Čechů se honí jen za slevami

Ekonomika

  14:37
PRAHA - Při nakupování se řídí slevami už 67 procent Čechů, kteří v době hospodářské krize vybírají zboží hlavně podle ceny a jejich věrnost oblíbeným prodejnám kvůli tomu značně ochabuje. Vyplývá to z letošního průzkumu Barometr Cetelem 2010.

Kvalita jde stranou, dvě třetiny Čechů se honí jen za slevami foto: Lidové noviny

"Není žádným překvapením, že si spotřebitelé v době krize vybírají zboží především podle ceny. Hledají i nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou," sdělil dnes generální ředitel společnosti Cetelem Václav Horák.

Velkou roli v nákupním rozhodování hrají ale také doplňková kritéria, jako je například nabídka prodávaného zboží, která je důležitá pro 44 procent Čechů. Blízkost prodejny je pak důležitá pro 35 procent zákazníků. Zhruba pětina Čechů za důležité považuje i zákaznické výhody, jako jsou dárkové poukazy, slevové kupony a výhodné slevy. "Nejsou sice hlavním důvodem, ale jistou přitažlivost mají," podotkl Horák.

Supermarkety nahradí diskonty

Hypermarkety, supermarkety, diskontní obchody i alternativní prodejci podle Horáka nyní musejí změnit svůj dosavadní přístup k podnikání a hledat úsporná řešení prodejen, omezit zbytečný nadstandard a snížit veškeré náklady. "Nejde jen o ústupky na straně marketů, i spotřebitelé jsou ochotni učinit řadu ústupků, pokud díky nim získají nižší ceny. Podmínkou však je stávající kvalita," uvedl Horák.

"Podle odhadů se tak obchodní řetězce začnou více inspirovat modelem nízkonákladových leteckých společností a tradiční obchody se tímto způsobem přiblíží jiným typům prodejen - známým levným diskontům," dodal Horák.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!