23. června 2015 16:45 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Zájem o sado-maso pomůcky vzrostl o 100 procent. Letí bičíky a pouta

Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Zájem o erotické zboží v Česku roste. Patrně i díky filmu Padesát odstínů šedi. Češi letos utratí na internetu za erotické zboží až 300 milionů korun, meziročně asi o pětinu více.

Stále více lidé nakupují tento sortiment on-line přes mobily a tablety. Vyplývá to z analýzy chování internetových zákazníků, kterou provedl srovnávač cen Heureka.cz.

Po únorové premiéře amerického erotického filmu Padesát odstínů šedi se podle prodejců prudce zvýšil prodej sado-maso sortimentu. Podle údajů sítě prodejen Erotic City vzrostla poptávka mimo jiné po zboží jako jsou bičíky, důtky či pouta.

Také Heureka eviduje nejvyšší meziroční nárůst zájmu, o 100 procent, v kategorii sado-maso, BDSM a fetiš a také o dámské erotické prádlo. 

„Aktuálně patří mezi nejoblíbenější zboží z kategorie afrodiziak - různé povzbuzovače smyslů a obdoby Viagry,“ uvedla Alexandra Čermáková z Heureky. 

Nejvíce Češi nakupují erotické zboží v předvánočním období, kdy se obrat proti průměru až ztrojnásobí. V mnohem menší míře se pak zvyšuje zájem před Valentýnem.

Nákupy erotického zboží se navíc stále častěji přesouvají na mobilní zařízení. „Anonymita internetu je pro překonávání studu z objednávání tohoto zboží příhodná. A mobilní zařízení je pro takto soukromé objednávky naprosto ideální,“ dodala Čermáková. 

Zatímco v e-shopu lidé kupují spíše levnější erotické zboží, v kamenných prodejnách je výše objednávky až dvojnásobná, uvádí Erotic City.

Erotické potřeby se dostávají i do nabídky velkých e-shopů. Mall.cz začal tento sortiment prodávat loni v prosinci. 

„Jsme přesvědčení, že tento typ zboží je ideální pro prodej on-line, protože nákup přes internet zachovává diskrétnost. Erotickým potřebám se na Mall.cz daří, za půl roku tento segment dosáhl obratu v řádech jednotek miliónů korun, a to i přesto, že erotické potřeby propagujeme velmi umírněně,“ uvedla mluvčí internetového obchodu Michala Gregorová.

ČTK

Nejlepší dětské knihy podle věku: Testujeme na vlastních dětech
Nejlepší dětské knihy podle věku: Testujeme na vlastních dětech

Dětských knih je na trhu velké množství, a tak je někdy složité najít tu pravou, která bude děti opravdu bavit. My jsme vyzkoušeli osm knížek. Podívejte se, jak v testu našich „redakčních“ potomků obstály, a nechte se inspirovat.