13. října 2010 11:29 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Lidé nejvíc reklamují mobily, kamenem úrazu bývají baterie

Mobilní telefon | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mobilní telefon | foto: Shutterstock

PRAHA Nejčastěji reklamovaným zbožím je v Česku spotřební elektronika, zejména mobilní telefony a MP3 přehrávače. Lidovým novinám to potvrdili prodejci spotřebního zboží. Nejporuchovější zboží je to, které je vystaveno dennímu užívání ze strany uživatele, a pak komplikovanější celky.

"V roce 2009 reklamovali zákazníci nejčastěji MP3 přehrávače, reklamace zde tvořily deset procent, dále mobily a GPS se 4,5 procenty a audio-video techniku s necelými čtyřmi procenty. Letos patřily z hlediska reklamací mezi nejproblematičtější kategorie opět MP3 přehrávače s deseti procenty reklamací," říká Jitka Součková, marketingová ředitelka internetového prodejce Kasa.cz.

Čtěte více:


Žádná značka v počtu poruch výrazně nevybočuje, tvrdí David Novák z řetězce Datart. Sdružení obrany spotřebitelů tvrdí, že u spotřební elektroniky jsou potíže hlavně s levnějšími značkami.

"Problém je obecně s mobilními telefony, kde se reklamuje hlavně trvanlivost baterie," uvedl předseda sdružení Ivan Urban. Na přístroj je totiž záruka dva roky, zatímco na baterii jen půl roku.
Sdružení se snaží tento problém legislativně změnit tak, aby se dvouletá záruka vztahovala na všechny komponenty telefonu.

Další podrobnosti o reklamacích poruchového zboží čtete v dnešním vydání deníku