Pátek 23. července 2021, svátek má Libor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Mzdy mají překonat dvacet tisíc

Průměrné mzdy by se v příštím roce podle analytiků měly vyšplhat poprvé nad magickou hranici dvaceti tisíc korun. Odborníci také předpokládají až šestiprocentní růst ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Otaznik

Re: Vysoka cena zdravotnickeho pojisteni?
Problém je v tom, že sociální a zdravotní pojištění má v ČR charakter daně a nikoli pojištění a to už od dob Klausovy vlády (takže ať to nikdo nepřipisuje ČSSD). Procentuální odvod ze mzdy je něco jiného než pojištění. Pojistka je pevná částka, kterou člověk platí pojišťovně (například pojištění auty nebo domu), aby v případě potřeby dostal od pojišťovny peníze na pomoc,zatímco v ČR, čím víc vyděláš, tím víc zaplatíš.
0/0
2.1.2006 9:36

Desperado

Re: Re: Desperado
drobna poznamka - kdyz uz tak VAS nejapny rozum, nejsem zvykly na to, aby mi kdekdo tykal a choval se jako rovny s rovnym a zvykat si nebudu ;-) pravda je ze muj plat je nizsi nez co jsem vydelaval jako student v USA, nicmene poslednui vyplata presahla 50k. S tim uz se da i tu v CR vyzit... Ale nechci machrovat
0/0
2.1.2006 8:57

Jindra

Jindra
Ve státní sféře je přezaměstnanost a neoprávněné výdělky ničím neopodstatněné. To pak zvyšuje ty průměry. Hlavně domácí živnostníci a podnikatelé makají 5x víc a jsou za to buzerováni a ještě táhnou státní rozpočet, protože zahraničním subjektům se odpouštějí daně.
ČSSD likviduje domácí podnikatele a vede zemi k bídě a národu námezdných dělníků pro šikmooké.
0/0
2.1.2006 7:30

Anonymous

Ceny stouply 10x? Nesmysl
Dovolim si podporit Alfa. Zdroj najdete na teto strance: http://www.czso.cz/xm/redakce.nsf/i/mira_inflace_v_letech_1989_2004. Jednoduchym propoctem zjistite, ze od roku 1988 do roku 2004 vzrostly ceny cca. 4,27x. Desetinasobek je naprosty nesmysl. Vy jste si vybral zcela nereprezentativni priklady - takove, ktere se vam zrovna hodily.
0/0
2.1.2006 7:22

Daronow

Re: Re: Re: Re: Re: Pojďte do školství, tam "přidávají" snižováním...že to nejde?Ale jde.Ročně o jeden plat míň.
Právě že vyšší platy ve školství by motivovaly chytré lidi, aby tam šli pracovat a vysřídali ty dnešní...
0/0
1.1.2006 17:13

Krak

Re: Re: Re: Jsou to divná čísla...
Proboha přečti si to po sobě a třeba si to i přepočítej...
0/0
1.1.2006 15:43

mt - idolovi....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale má to háček
  Idole , příspěvky EL SOPA  není ztráta času číst , to tvoje pindání na tom nic nezmění !
Čtu je i s časovým odstupem , na rozdíl od jiných diskusí.
0/0
30.12.2005 10:04

mt

Re: Je zajímavé , že LN moc nepíšou o Hyundai , ikdyž.....
....ikdyž začímá být zřejmé , že tento předvolební tah premiéra Paroubka nemusí vůbec vyjít ! Sice o tom mluví jako o hotové věci , ale sami korejci nějak cukají , že....Paroubka najednou odložili k dubnu... No asi Poláci nabídnou víc než my těch 3,5 miliardy ! investiční podpory státu...! Nebo např. v Mongolsku je zase levnější pracovní síla...
Je to hnus , jak socialisté  vedou tuto zemi , lituju ty rolníky , které stát přinutil prodat půdu.
Možná to bylo k ničemu.
0/0
30.12.2005 9:41

mt

Je zajímavé , že LN moc nepíšou o Hyundai , ikdyž.....
0/0
30.12.2005 9:35

Drak

Re: Desperado
Pojisteni kryje nemoci, vysetreni narizeni doktorem, a treba pobyt v nemocnici (za noc je to alespon $1000). Co-payment je 20-25 dollaru, zalezi za co. Pojisteni nekryje treba vysetreni nebo papirovani o ktere si zakaznik pozada sam, bez nemoci.
Ovsem, tvuj nejapny rozum ti hned rika ze ja 'vychvaluji' USA. Jsi na omylu, pojisteni v USA je dost predrazeny i pro me, a to nejenom nemocnicni. V puvodnim komentari jsem se ptal na pojisteni v CR, a jsem docela prakvapen ze tam platite jeste vetsi palky nez v USA. Leky v USA jsou tez predrazeny. Vyroba leku co stoji 0.20-0.40 dollaru se prodava za $50-100, i vic. Zubar je tez pekna palka, treba korunka stoji $1000. Pojisteni na zubare se ani nevyplati mit.
50 000 Kc me vyplaty za 1 mesic na castecni uvazek je ti malo? Nuze, pral bych si abych mel vic, dekuji za starost. Ja pro zvyseni meho platu stale neco delam, napriklad stale chodim do skoly. Ma prace je doposud "nekvalifikovana", tj. sedim za pocitacem bez toho abych na to mel VS diplom. A kolikpak vydelavaji v CR za 1 mesic na cely uvazek? Kolikpak vydelavaji studenti kteri si ve volne chvili privydelavaji? Kolikpak vydelavas ty svou kvalifikovanou praci? Abych te predbehl, vsadim se ze na primou otazku neodpovis vubec, nebo odpovis jen urazkama. Jo, takovych jako jsi ty uz jsem tez poznal vic.....
0/0
29.12.2005 16:23

Desperado

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Draku,
par ponamek k prispevkum:
platit v USA 400 USD za tri mesice na zdravotni pojisteni - to je docela malo, nemyslim ted v absolutnim vyjadreni, ale v pomeru k pojistkam obecne, rekl bych, ze narozdil od tech v CR asi moc veci nekryje.
¨
V okamziku kdy vychvalujeme system v USA bychom si meli uvedomit, ze nejnizsi vrstvu poznate podle toho, ze ma zkazene zuby. K lekari chodi zamestnanci a uz opravdu nemuzou a leky si obednavaji z Kanady pres internet, protoze je to levnejsi...
 
jestli beres 50.000 mesicne na castecny uvazek, tak to delas pravdepodobne nejakou zcela nekvalifikovanou praci, ne?
0/0
29.12.2005 14:58

lelek

Re: Musim se pochlubit
Gratuluji, hodil jsem ten tvůj plat do kalkulačky, pokud nemáš děti tak bys měl mít 34951 čistýho, což je teda super, ale šéf za tebe zaplatí státu ještě 18025 navrch.  Takže stejně velkou radost z přidání ma i Sobotka.
0/0
29.12.2005 12:18

Václav

Re: Re: Re: Re: Pojďte do školství, tam "přidávají" snižováním...že to nejde?Ale jde.Ročně o jeden plat míň.
I kdybych měl zvláštní školu a byl profík ve svém oboru, tak jsem oproti většině učitelů ZŠ king a jejich živitel. Nevzdělaný kašpárek s firemním označením magistr (na kterém si každý z těch chudáků zakládá ) pro mě skutečně není partner v diskusi. Až poznají reálný život a procestují tento svět pak budeme moci komunikovat, do té doby se musí chovat jako podřízení zaměstnanci, které si platím ze svých daní.
0/0
29.12.2005 2:37

Václav

Re: Re: Re: Re: Pojďte do školství, tam "přidávají" snižováním...že to nejde?Ale jde.Ročně o jeden plat míň.
Souhlas. Má averze vyplývá jen z věčného nárokování těchto sotva průměrných spoluobčanů. Stávkové pohotovosti a podobné duševní úchylky mě vždy rozesmějí. Kdyby se podobně chovali zaměstnanci daleko náročnějších profesí, tak by zřejmě tato republika již neexistovala. Oni se vidí jako pupek světa, přičemž nedosahují zpravidla vzdělanosti ani průměrného středoškoláka. Pokud mají nějaký problém, ať opustí školství a jdou se prosadit na trhu práce. To se zřejmě uchechtáme k smrti. Těm výjimkám, které chtějí něco změnit oproti 19. století se klaním a přeji jim hodně úspěchů. 
0/0
29.12.2005 2:24

Drak

Re: me se libi, soudruzi, ten termin
Vskutku, prumerna mzda je matouci. Proto rad srovnavam vydelky prumerneho pracovnika - lidi kteri delaji snadno dosazitelnou praci bez VS diplomu. Tesar, elektrikar, automechanik, prodavac, urednik atd. Tohle je daleko lepsi "prumer" nez zapocitavani doktoru a pravniku vs. bezdomovcu. Ve mestech se tez vydelava vic nez jinde, duvod je jednoduchy - je to tam drazsi, nejenom produkt ale i prostor. Clovek by se tedy mel starat o nakupni silu ze sve vyplaty, ne o cislo ktere mu vytisknou na vyplatni pasce. Bydelet ve meste a brat vetsi vyplatu nez ta sama profese na vesnici jeste neznamena ze je mestak bohatsi.
Inflace se pocita tez 'prumerne', tj. z celkoveho zvyseni a snizeni produktu a sluzeb. Kdyz chleba stoupne z 10 na 15 a maslo klesne z 15 na 10tak je teoreticky inflace 0%. Ovsem, musime tez pocitat s tim ze chleba se kupuje casteji nez rohliky.
Ceny nemovitosti: Pro noveho kupce domu je zvysena cena nezadouci, castokrat si nemuze dum dovolit. Ale pro kupce ktery tento dum koupil pred zdrazenim? Ten na domu vydelal radny peniz, zvlaste v nedavnych letech v USA. Muze prodat a z vydelku koupit treba dva dalsi (s down payment, ne v hotovosti), jeden pro sebe a druhy na pronajem. Kdyz to dobre spocita tak muze vlastnit druhy dum s tim ze penize za pronajem nejenom splaci pujcku a provoz domu, ale dokonce mu neco zbyde navrch. Malou radu k nezaplacneni pro ty kteri vlastni v USA dum vice nez 5 let a maji v nem trvale bydliste 2 roky: Po prodani neplatite z vydelku vubec zadne dane, najdete si to treba na IRS website. Tohle si vryjte do pameti, pac to je do oci bijici. Alespon pro ty kteri se je neboji trosku otevrit.
 
Tudiz, vse je tedy relativni, cisla se daji prevracet z jedne stranky na druhou. Jak uz se rika, bohatsi bohatne a chudsi chudne, a to zadny system nezmeni.........
0/0
28.12.2005 19:22

Olina

Re: Re: Dělníci se mají hůře než za totáče
Tak moment,můj muž bral za totáče jako montér okolo 15.000,- Kč,dneska bere jako zámečník 12.000,- Kč.
 
0/0
28.12.2005 19:18

Olina

Re: Re: Re: Pojďte do školství, tam "přidávají" snižováním...že to nejde?Ale jde.Ročně o jeden plat míň.
No Václave,já tedy nevím.V každém případě vím ale jedno,že při chování dnešních dětiček bych nešla učit ani za zlatý prase.Jedině s přidělenou ochrankou. 
0/0
28.12.2005 19:14

Olina

Re: Musim se pochlubit
Mně taky zvýšili plat z 9.000,- Kč na 9.150,- Kč.Supééér.
0/0
28.12.2005 19:06

kocour

me se libi, soudruzi, ten termin
'prumerna mzda'. V tomto i cs systemu s nim lze tak hezky manipulovat. Ja vi, ze trochu prehanim, ale podivejme se na tento priklad: Vezmeme 20 pravniku s platem kolem 100,000 Kc, a dvaced bezdomovcu / nezamestnanych / socek, kteri jsou mezi temi 'stastnymi' a maji jakysi 'prijem' - dejme tomu 5000 Kc. Provedme prislusny vypocet, a dojdeme k prumerne mzde 52,500 Kc. To uz je slusne, ne ? Jen mi tak vrta hlavou, proc ti bezdomovci a podobni s prumernym platem 52,500 Kc pospavaji na lavickachv parcich, tramwayich a nadrazich, a proc jic minulou zimu par zmrzlo, a par jich jiste zmrzne tuto zimu ? Proc si nenajmou  nektery z tech modernich bytu, ktere se v Praze stavi ( kdyz se jich stavi ponekud mene, nez se stavelo 'za bolsevika' tech povestnych havlovych kralikaren). Podivejte se, zda prazske prodavacky kuprikladu vydelavaji ten 'prumerny prijem'. A to maji jeste kralovske platy ve srovnani se svymi kolegynemi nekde na ceskomoravske vysocine, ci v mistech, kde cizinci skoupili prumyslove podniky, vzapeti je zavreli, aby tak umoznili dovoz ze svych materskych zemi.
Samozrejme nutno verit statistickemu uradu,  ze ano ? Nevim o nem mnoho, vyjma jakehosi skandalu s falsovanim dat nejaky cas zpet. Ale znam ten americky. Rok od roku mluvi o inflaci radu 2.9 - 3.3 %, ale je ponekud cudny, mel li by vysvetlit, jak to, ze za ta leta stouplo jizdne v metru na dvacetinasobek, ceny najmu na desetinasobek, ceny nemovitosti na dvanactinasobek .... Premyslejte trochu, soudruzi
0/0
28.12.2005 18:42

Drak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Draku,
Vysokou skolu ano, doktorat ne. Doktorat je az po master's. VS trva 4 roky, Master po VS 1-3, a doktorat zhruba 6 let po Masters. Opravdu zalezi jaky program, jaka skola a jak se s tim kandidat umi vyrovnat (jestli musi pri studiich pracovat, jak mu to jde atd.). Skolstvi je trosku jine v USA nez v Evrope, nemyslim ze je jednoduche to srovnavat. Napriklad, zakladni a stredni je asi tezsi v evrope, nemuzu posoudit. V USA te na VS prijmou bez velkych problemu. Jednodussi obory tez udelas bez velkych problemu, ty obtiznejsi (inzenyrstvi, veda, medicina, technika, matematika,....), nejsou o nic lehci nez v CR, rekl bych ze naopak, zvlaste ruzne obory v medicine. Treba doktor musi mit 4 roky VS, az pak 4 roky mediciny a nejmin 3 roky praxe. Dulezite je ze kdo chce ten ma prilezitosti k uceni vic nez dost, muze si take dost vybrat.
 
Jinak mas pravdu, ma pojistka je relativne levna, myslel jsem ze to je naopak. Vysoka cena pojistek v CR me docela prekvapila.
0/0
28.12.2005 15:56

Gejza

to je od vás hezký. mě by teď zajímalo, jak přežiju s důchodem.
0/0
28.12.2005 14:25

Honza

Re: Re: Re: Pojďte do školství, tam "přidávají" snižováním...že to nejde?Ale jde.Ročně o jeden plat míň.
Hele, nemáš náhodou komplex, že nemáš aspoň tu "pajdu"? Podotýkám, že nejsem učitel.
0/0
28.12.2005 14:24

Jindra

Jindra
Tak měl ten strejda Klaus pravdu s těmi 20ti tácy.
0/0
28.12.2005 13:29

Klondajk

Re: Re: Re: Dělníci se mají hůře než za totáče
Já znám jednoho dělníka s 8000 taky. Dneska už důchodí. Byl "dělník", tj. občas se ukázal v dílně, kde byl teoreticky šéf, ale jako stranický kádr a milicionář trávil půl roku bůhvíkde a dělali za něj jiní. A najednou mu v lednu 90 řekli, ať si jde stoupnout k soustruhu a nevydělal si ani čtvrtinu. Ale prý ne že by byl neschopný, to byla "pomsta reakcionářů".
A s těmi koeficienty - dost lidí má tendenci srovnávat platy z podzimu 1989 s cenami zboží, stanovenými v šedesátých letech. Co si já moc dobře pamatuju: v roce 1974 byl nástupní plat středoškoláka 850 hrubého, tj. 623 čistého (cca 370 10°piv, 30 krabiček Marlboro, 201 litrů bílé vody v igelitovu s nápisem "mléko", 2070 housek, 173 špekáčků u stánku).
Jak je to dnes? Kolik dostane absolvent gymplu, nastupující k počítačům, se slušnými znalostmi, nevíte?
0/0
28.12.2005 13:26

Klondajk

Re: doufám,že se zvednou platy dělníkům...
milý hochu,
práce není placena podle toho, kolik dá fyzické námahy, ale kolik (po marxisticku, abys rozuměl) "vyprodukuje nadhodnoty". Podle tvé teorie svalnatý pitomec, který přehazuje hromadu písku tam a zase zpátky (sežeň si film Pahorek), což nikomu nic nepřinese, by měl být placen nejlépe ze všech. Je pravda, že v socialismu takové práce a takoví lidé byli.
0/0
28.12.2005 13:00

Klondajk

Re: el šopo....práci kterou chci dělat si vybírám já ne ty!
Mne by zajímalo, jak byste si představoval uplatnění své kvalifikace "prodavač elektro" ve státních službách? s Výjimkou politiky nevím, kde by vás bylo možné ve státním využít...
0/0
28.12.2005 12:53

mod

Re: Re: Re: Re: Re: Draku,
mňo,jen jsem nadhodil cenu tvé práce.je mně docela šumafuk,kolik a kde dostáváš.takže zde prosím nenadhazuj otáznictví typu-ty mně,já tobě.na tvůj plat jsem se jednoduše neptal.jen podotýkám,že tvé pojistka JE pakatel.jestli je to měsíční splátka na auto-a které-a jak opotřebené či nové,mne rovněž nezajímá.tvrdil jsi o sobě,že máš vysokou a padl u toho pojem "přírodopis".nebudu to vyhledávat,tebe a tvé výroky si pamatuji natolik dobře,že můžu říct názor-pokud máš nyní jiné vzdělání-jsi lhář.a kdo má vysokou,má-mám ten dojem i doktorát.možná u vás ne:-),ale tady ano.zapomněl jsem,že délka a obtížnost vzdělání v usa je samozřejmě(pokud se týká nadlidí),mnohem delší a obtížnější než jinde v jiných zemích:-).dobrá.nebudu o tom polemizovat.můj nick je snad v hladáčku,bez něj by odpověď snad ani nešla odeslat:-)
0/0
28.12.2005 11:48

kiss

Re: Re: Dělníci se mají hůře než za totáče
Hrdinové socialistické práce je měli.
0/0
28.12.2005 0:07

Drak

Re: Re: Re: Re: Draku,
Pro uplnost, neplatim tuto cenu relativne k memu vydelku. Tato cena je stejna, at uz vydelavam $100 nebo $100 000.
 
Tudiz, usetri si sve komentare o mem vzdelani a me vyplate, do toho ti s prominutim nic neni. Nikdy jsem nikde nepsal ze mam doktorat z prirodnich ved, to jsi cetl dost blbe. Kdyz uz se ale ptas $400 za pojistku neni pro me pakatel, je to pekna suma. Treba mesicni splatka na auto. A kolik vydelavam? V soucastnosti, na polovicni uvazek zhruba neco pod 50 000Kc mesicne, ne v biologii ale s pocitacema. Clovek (zamestnanec) s doktoratem v biologii vydelava nekde od 30 000 do 80 000 dollaru rocne - tedy zrovna ne moc relativne k delce a obtiznosti vzdelani v USA. Kolik budu vydelavat az dokoncim sve vzdelani? Palku kterou mi asi stejne verit nebudes, a nebude to biologie.
A kolik vydelavas ty? Ovsem, ocekavam ze to se nedozvim, stejne tak ne tvuj 'nick'. Podle horkosti tveho psani odhaduji na "Mod" nebo "Fotr". Pletu se?
0/0
27.12.2005 23:41

vk

Re: Re: Nic neumite, tak si nevydelate
Tak se nech taky vyfotit. Jak jednoduché! Třeba ti taky dají 4.000.000.
0/0
27.12.2005 23:03

Ze sbírky na pohřeb Roma pozůstalí nedostali nic. Byl to podvod

V Teplicích v ulici U Hřiště se konala 26. června 2021 pieta k uctění muže,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měl mít velkolepý pohřeb. Balzamování, bíle lakovaná rakev z Ameriky, kočár tažený vraníky... Rodina Roma, který zemřel...

Klaus: Volby nic nepřinesou. Kolem covidismu a genderismu se bude chodit po špičkách

Václav Klaus. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Každý z nás by se měl sám rozhodnout, jakou míru opatrnosti vůči nákaze covidem chce zvolit, říká přesvědčeně bývalý...

Česko formuje domobranu. Výcvik může podstoupit každý, kdo má zbrojní průkaz

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stát zakázal ozbrojené skupiny a lidem nabídl alternativu: absolvujte speciální kurz a můžete Česku pomáhat se zbraní....