9. ledna 2014 11:36 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Český národní sport? Slevy v letácích loví skoro každý druhý

Reklamní letáky v poštovní schránce – ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklamní letáky v poštovní schránce – ilustrační foto. | foto: archiv LN

PRAHA Posedlost Čechů slevami se stále zvyšuje. Podle reklamních letáků obchodníků s potravinami se při nákupech řídí již 40 procent českých domácností. Roste také zájem lidí o diskontní prodejny, jako své hlavní nákupní místo je uvádí již čtvrtina domácností. Zájem o malé obchody upadá.

Nová data přinesl výzkum Shopping Monitor 2014 společnosti Incoma GfK. "V posledních šesti měsících podle letáků nakupovalo 40 procent českých domácností, a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997. Zároveň se ale v posledních letech také postupně zvyšuje podíl domácností, které mají na schránce žádost o nevhazování letáků. Nyní je to už 12 procent domácností," uvedl analytik Incomy Pavel Cabal.

Mějte přehled o akčních cenách

Podle výsledků studie nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl.

Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí. Naopak menší tradiční prodejny uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností od roku 1997, jen 12 procent.

Letáky jsou všude

Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců je v Česku vysoká. Do svých poštovních schránek dostává letáky 84 procent oslovených domácností. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco.

Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje.

Lidovky.cz, ČTK

Najdete na Lidovky.cz