Čtvrtek 9. července 2020svátek má Drahoslava 12 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Nejdražší značkou světa je Google

Google | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Google | foto: Reprofoto

NEW YORK Internetová společnost Google se stala nejdražší obchodní značkou světa. Případný zájemce o logo a povědomí o značce by musel podle odhadů zaplatit 66 miliard dolarů (asi 1,4 bilionu Kč).

Proti loňskému roku se hodnota značky Google zvýšila o 77 procent, a podnik tak povyskočil o šest příček. Ukázal to žebříček společnosti Millward Brown Optimor, který
otiskl list Financial Times.

"Obchodní značka, podobně jako pověst člověka, má nesmírnou hodnotu. Také je nehmotná a podléhá pokušení udělat něco pro krátkodobý zisk, což ji ale může dlouhodobě poškodit," píší autoři zprávy.

Mnoho firem podle nich takovému pokušení podlehlo, slevily z kvality nebo přijaly rozhodnutí, které značku poškodily. Pak jim trvalo řadu let, než se dokázaly se škodami vypořádat.

Právě Google je podle průzkumu názornou ukázkou, jak má vypadat podnik, který z kvality neslevuje. Majitelé Googlu si doménu google.com zaregistrovali v roce 1997 a za deset let z ní udělali cennější značku než má Coca-Cola, McDonald's nebo BMW.
Google sesadil z první příčky právě firmu Microsoft, které se něco podobného povedlo dříve. Existuje ale spousta příkladů, kdy management poškodil značku tím, že učinil chybné rozhodnutí.

Jako příklad lze uvést výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co, který už mezi nejcennější značky vůbec nepatří. Hodnota značky se nejlépe určuje podle částky, kterou je konkurence ochotna zaplatit za celý podnik. Tam, kde takové srovnání není možné, je ale třeba hledat jiné metody.

Průzkum BrandZ, který Millward Brown Optimor provedl, bral v úvahu především hodnotu podniku podle tržeb, a rovněž podle toho, jak značku vnímají spotřebitelé.
Průzkum se zabýval také jednotlivými sektory. Zatímco mezi výrobci sportovních oděvů a obuvi je na prvním místě Nike před H&M, z výrobců piva je nejvíce ceněna značka Budweiser. Z automobilů vede Toyota a mezi výrobci kávy je nejcennější značka Nescafé. Mezi řetězci rychlého občerstvení vede McDonald's, za ním je Starbucks, pak Subway a teprve potom KFC.

,

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

Ostravský neurolog David Školoudík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Molekulární bioložka a genetička Soňa Peková. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Vlci útočí. Rodina z Beskyd se bojí o dcery i o turisty

Smečka vlčích mláďat v Javorníkách (7. 8. 2019) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klidný život rodiny žijící v beskydské obci Hrádek blízko Jablunkova, změnil útok vlků. „Sedmiletá dcera ráda chodí se...

SOUTĚŽ: Vyhrajte Královský rodinný balíček do Království lesa
SOUTĚŽ: Vyhrajte Královský rodinný balíček do Království lesa

Království lesa je unikátní rodinné hřiště inspirované šumavskou přírodou. Kousek od Lipenské přehrady a Stezky korunami stromů tak naleznete pro sebe a svou rodinu místo, kde si užijete skvělou zábavu. Zapojte se do soutěže a vyhrajte celodenní vstupné.