18. února 2010 9:57 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Nové retro: točená malinovka se úspěšně vrací do hospod

Točená limonáda - malinovka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Točená limonáda - malinovka |

PRAHA  "Prodává se výborně," libují si hospodští. Řeč je o točené limonádě, kterou nyní nabízí stále více restaurací a hospod.

Červená, žlutá, zelená. Češi přicházejí na chuť klasickým točeným limonádám. Výsadní postavení mezi nimi má malinovka. "Zájem je o ni obrovský, vytočíme třeba i padesátilitrový sud denně," říká manažer pražské restaurace Molo22 Petr Jaroš.

Co stojí za velkým návratem malinovky a dalších tuzemských výrazně barevných limonád? Hospodští se shodují. Je to cena a tradice. "Prodává se výborně. Její cena je bezkonkurenční," potvrzuje Jana Šantrůčková, spolumajitelka jedné z kolínských restaurací.

Tam se klasická limonáda prodává ve skle, na sudy totiž není místo. A cena? Okolo pěti korun za třetinkovou lahev. Kdo si chce radši dát točenou, zaplatí okolo 20 korun za půllitr. Ostatní nealkoholické nápoje přitom stojí zhruba o třetinu víc.

Hospod, které chtějí levnou a tradiční limonádu svým zákazníkům nabídnout, tak v posledních měsících přibývá. "V loňském roce jsme zaznamenali nárůst prodejů zhruba o deset procent, ačkoli ostatní nealkoholické nápoje šly dolů až o 20 procent," říká Pavel Vavruška z kolínské sodovkárny Koli, která dodává své limonády téměř po celé republice. Podle Vavrušky poroste prodej klasických limonád i letos. "Možná na to má vliv i nostalgie, ale hlavní roli podle mě hraje kvalita," dodává Vavruška.

Návrat malinové limonády je podle distributorů nápojů dán také tím, že hospodští hledají změny sortimentu. "Chtějí obměnit svou nabídku nebo být něčím výjimeční a odlišit se v konkurenci. A navíc to lidem skutečně chutná," vysvětluje zájem restauratérů o malinovou limonádu Vítězslav Lorenz, obchodní ředitel distributorské firmy Jaso z Brna.

Podle něj by nabídka klasických limonád mohla ještě růst. "Zájem by byl. Je tu ale málo výrobců a na celostátní úrovni není vlastně žádná velká sodovkárna, která by tohle nabízela," dodává Lorenz. Spíše se prý jedná o menší lokální výrobce a v Čechách působící kolínskou Koli.


"Točená limonáda je velice zajímavým artiklem. Podle mě vyhovuje potřebám hospodských z hlediska logistiky, je to pro ně jednodušší a pohodlnější," myslí si Václav Stárek, generální sekretář Asociace hotelů a restaurací.

Ačkoli je zájem v hospodách o točenou limonádu velký, nehrozí, že by zhoršila postavení piva. "Češi zůstávají věrni oblíbené chuti piva," říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!