Neděle 1. listopadu 2020svátek má Felix 6 °C občasný déšť Předplatné LN

Diskuse k článku

Nový trend: biopotraviny už netáhnou, zákazníci raději sahají po zboží z regionu

Po dlouhých letech neustálého zvyšování zájmu zákazníků o výrobky se značkou bio začíná takto označenému sortimentu potravin růst nečekaná konkurence. Některé zahraniční průzkumy totiž potvrzují, že zákazníci dávají ve stále větší míře přednost potravinám vypěstovaným či vyrobeným přímo v jejich regionu. A už pak nezáleží na tom, zda se jedná o „oficiální“ biopotraviny, či nikoliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Esterka 12.9.2015 13:08

"BIO" potraviny nikdy netáhly...

C. Sangrail 12.9.2015 10:13

Problém je, když se pak kolem nějakého náhodně vybraného produktu strhne hysterie - viz ČESKÝ ČESNEK. Ano, je kvalitnější než čínský (totéž platí o polském, rakouském či slovenském), ale jeho hlavní přednost je v tom, že se prostě pěstuje BLÍZKO. Proč by sem plodina, kterou u nás známe od dob křížových výprav, tedy zhruba od 12. století, měla jezdit doslova přes půl zeměkoule? To však není důvod, proč by se najednou měl český česnek prodávat v dárkových krabičkách za přemrštěné ceny, jako by to byl lanýž...

C. Sangrail 12.9.2015 10:09

On to není ani tak lokální patriotismus jako spíš logické pokračování trendu biopotravin. Stejný typ lidí, který upřednostňoval biopotraviny, teď hledá hlavně regionální produkty, protože to, že tyto potraviny pocházejí z daného regionu, je činí ekologicky šetrnými: pěstují se v sezoně a hlavně se nepřevážejí tisíce kilometrů.

P. Čech 12.9.2015 9:15

A divíte se? Název "BIO" je zprofanovaný a lidé nejsou hloupí. Tedy ve své většině. Objevuje-li se na pultech supermarketů Biokáva, Biobanány, bioborůvky a jiné podobné "biovýrobky", tedy kdy jde o viditelnou lež, přestávají lidé prodejcům věřit. Obchodníci totiž stále viditeněji, v honbě za zlatým teletem, podvádějí své zákazníky a to se jim musí vymstít. Heslo obchodníků "náš zákazník - náš pán" již dávno neplatí. Zákazníka je nutno co nejvíce oškubat, třeba podvody s biovýrobky a nebo polopravdivými či dokonce lživými reklamami.

K. Novák 12.9.2015 9:03

Je to pořád totéž,jen se mění móda.

L. Hrušková 12.9.2015 8:42

Také si raději koupím potraviny nebo ovoce které neprocestovalo polovinu zeměkoule a stejně nemá tu správnou chuť a vůni jako tuzemské.

C. Sangrail 12.9.2015 10:10

Přesně tak. Pokud "biopotravina" přijela z jiného kontinentu, je možná stále "bio", ale ekologicky smýšlejícího člověka spíš odrazuje. Mně osobně se hnusí myšlenka, že obyčejné jablko musí přijet do země, která jablky oplývá, z opačné strany Jižní Ameriky.


Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Měření teploty u vstupu do pardubické nemocnice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...