Sobota 6. června 2020svátek má Norbert 18 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Omlouváme se, kaje se Albert za předražené maso napíchané vodou

Vepřová kýta napuštěná vodou za 137 místo 115 korun? Podle řetězce Albert se jedná o výhodný nákup. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vepřová kýta napuštěná vodou za 137 místo 115 korun? Podle řetězce Albert se jedná o výhodný nákup. | foto: stream.cz

PRAHA Obchodní řetězec Albert lákal zákazníky na zlevněné výrobky. Jenže: takzvané masné výrobky napuštěné vodou a chemickými stabilizátory stály stejně jako kvalitní maso. Server Lidovky.cz konfrontoval řetězec s prohlášením České obchodní inspekce, které počínání Albertu označilo nálepkou - podvod. Albert se za svůj tah omluvil a svedl to na chybu.

Hodně co vysvětlovat měl před týdnem jeden z největších českých obchodních řetězců Albert. Jako exemplární případ nepoctivého prodejce si ho totiž vybral známý gurmet a zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk ve svém pořadu Peklo na talíři.

Vaněk porovnával dvě vepřové kýty zakoupené za stejnou cenu právě v obchodě Albert. V prvním případě se skutečně jednalo o 100% maso, avšak druhé balení obsahovalo takzvaný masný výrobek, kterému byla záměrně zvýšena hmotnost napícháním vodou a stabilizátory. Uměle přidaná voda tvořila až pětinu celkové váhy. ČTĚTE VÍCE

Na konci pořadu čekalo Vaňka další překvapivé zjištění – napíchaná vepřová kýta avizovaná v Albertu jako zlevněné zboží s nálepkou „Výhodný nákup“ totiž ve skutečnosti nestála méně, naopak byla ještě zdražená. Původní cenovka uvádějící 115 korun byla přelepena novou s částkou o 22 korun vyšší.

Albert láká na výhodnou cenu. Za méně masa ale zaplatíte víc.

Albert láká na výhodnou cenu. Za méně masa ale zaplatíte víc.

Server Lidovky.cz se proto obrátil s dotazem na Českou obchodní inspekci, zda je takový postup „zlevňování“ korektní. A inspekce dospěla k závěru, že prodejce klamal zákazníka.

„Pokud prodávající deklaruje, že cena výrobku byla snížena, ale ve skutečnosti jej nabízí za cenu vyšší než byla původní, dopouští se porušení § 12 zákona o ochraně spotřebitele,“ řekla mluvčí úřadu Miloslava Fléglová.

Přelepená cena a samolepka Výhodná cena s prasátkem na spoření může totiž zákazníka klamat. „(Albert) konkrétně porušuje tu část ustanovení, které upřesňuje, že informace o ceně nesmí vzbuzovat zdání, že cena  byla snížena, i když tomu tak není,“ vysvětluje Fléglová.

ČTĚTE VÍCE:

Jak na takové obviněné zareagoval samotný Albert?  „Počátkem března došlo na naší straně k chybě. Vepřová kýta na pečení byla přeceněna na cenovou úroveň standardní čerstvé vepřové kýty. Za tuto chybu se našim zákazníkům omlouváme. V žádném případě nebylo cílem prodávat tyto položky za stejnou cenu jako čerstvá masa, protože tato řada byla vytvořena se záměrem být ekonomicky výhodnější,“ uvedla pro Lidovky.cz Judita Urbánková, ředitelka komunikace firmy Ahold, která řetězec Albert v Česku provozuje.

Jak potvrzuje Fléglová, falešné slevy patří mezi nejčastější nešvary nepoctivých obchodníků v Česku. Inspekce za chybné označení a účtování zboží ve slevě ukládá ročně stovky pokut.

Oblíbené, levné a šťavnaté

Co vede české výrobce k tomu, aby do masa pumpovali vodu uměle tak navyšovali jeho hmotnost? Na vině je především honba za co nejnižší cenou, ale také nízké požadavky českých spotřebitelů na kvalitu.

„Cílem společnosti Ahold Czech Republic je nabízet svým zákazníkům kvalitní produkty za nízké a konkurenceschopné ceny. V loňském roce jsme na základě poptávky představili novou ekonomickou řadu produktů, které jsou levnější o cca 4 – 17 %,“ říká Urbánková. Takzvaná „ekonomická řada“ je nyní označená žlutou etiketou.

ČTĚTE TAKÉ:

Počínání Albertu kritizují lidé na sociálních sítích. „Velmi si ceníme zpětné vazby, ze které vyplývá, že zákazníci nemohou na základě dané etikety jasně rozlišit typ produktu. Proto jsme se rozhodli realizovat průzkum zákaznických preferencí zaměřený na srozumitelnost značení. Z jeho výsledků budou odvozeny naše další kroky,“ přiblížila Urbánková kroky řetězce.

Přestat prodávat napíchané maso se Albert neodváží. Podle mluvčí Aholdu se totiž takto upravené maso těší mezi zákazníky značné oblibě. „Nejen kvůli konkurenceschopným cenám, ale také díky velmi dobrým chuťovým vlastnostem, zejména šťavnatosti,“ dodává.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...