Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Porouchaná Pendolina by měla vyjet do února

Nejpozději začátkem února by se měly po českých kolejích opět prohánět rychlovlaky Pendolino, které vyřadila porucha. Slíbil to výrobce, italská firma Alstom, která již zná příčinu závad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TM

20. 1. 2006 13:20
Žádné Pendolino, ale Prdolíno už podle mediální masáže, jak řekl Počkal
K názvu Prdolíno opravdu není co dodat. Stačí mi trochu větší krátkozrakost a člověk čte titulky novin jinak.  A kupodivu to odpovídá.
0 0
možnosti

kkkkk

19. 1. 2006 17:27
pendolina
nezvyšovat technickou rychlost ,nezvyšovat riziko nehod plynoucích z poruch vozidel nebo svršku-viz Brodek u Přerova nebo Eschede v roce 1999 kde bylo při nehodě  cca 110 mrtvých-dráhy by se měly držet přísloví pomalu nejdál dojdeš nebo dojedeš a často i nejlevněji.
0 0
možnosti

Pepa

20. 1. 2006 15:21
Re: pendolina
No, u Eschede spadla na trat z mostu pri silnicni bouracce dodavka a do ni to teprve ten vlak napral v plne rychlosti... Jestli se da proti tomu namontovat do vlaku nejake obranne zarizeni, tak sem s nim....
0 0
možnosti

Milan

19. 1. 2006 14:43
porouchaná snad ne
Porouchaná Pendolina by vůbec neměla vyjet na trať. Měla by vyjet spravená Pendolina, nemyslíte vy nemyslící novináři ?
0 0
možnosti

Varel

19. 1. 2006 3:37
pendolino
Na vsech tehle forech vcetne tohoto lidi kydaj na Pendolino, ale pritom si nezjisti zakladni udaje.  Pendolino je spickovy vlak pro provoz na klasickych kolejistich. Porovnavat ho s ICE nebo dokonce TGW nejde, neb to jsou samostatne systeme vcetne kolejovych svrsku a vozoveho parku, zabepecovacich systemu atd.  Pokud nekdo rika ze Pendolino je zastarale protoze jeho princip pochazi s 60 let, tak potom jsou zastarala veskera letadla neb jejich princip je z pocatku 19 stoleti, nemluve o autech.  Pendolina jezdi od spanelska, pres anglii, francii, nemecko az do finska.  Kazdy stat vsak objednava specialni radu s mistnimi pozadavky, coz omezuje napr. pohyb nemeckych pendolin do francia a naopak, neb kazda rada musi byt certificovana v tom ci onom state.  Vlak proste neni auto.  Nemecka pendolina nesmi k nam a naopak.  Pendolina je sice nazev tohoto druhu vlaku od Alstomu (v italstine to znamena prispusobivy), ale da se rict ze pendolino vyrabi i Siemens.  Neni tajemstvym ze ICE vychazi s pendolina  a alstom dodava ICE naklapeci skrine protoze na to ma patent, takze Siemens muze akorat soupat nohama.  To vyvraci i ruzne komentare ze pendolino je smejd od italu a Siemens by to udelal lepsi.  Samozrejme cena nasich pendolin odrazi radu s mensim poctem luxusnich prvku, ktere jsou mnohde patrne s pohledu cestujiciho, ale co se technologie cita jde o spickovy vlak sve kategorie.  Soucastne technicke potize nejsou otazkou technologie ale spise sladeni teto technologie s ceskymi zabezpecovacimy systemy. 
0 0
možnosti

ja

19. 1. 2006 9:46
Re: pendolino
Takhle jsem se uz dlouho nezasmal. Vy jste asi nikdy nejel nemeckymi nebo rakouskymi EC/IC vlaky, protoze pak byste mnohokrat drazsi pendolino nemohl chvalit.
A nejvic me pobavila veta: "Nemecka pendolina nesmi k nam a naopak."
Naopak! Pendolina byla kupovana se snem, ze budou zajizdet az do Berlina a vydelavat na nemeckem jizdnem tvrde marky, dnes eura. A dnes to vypada tak, ze pokud je Nemci pusti do Drazdan, tak to bude oznaceno za superuspech...
0 0
možnosti

JKB

19. 1. 2006 3:17
nebuďme pesimisti
nehazel bych špínu ani flintu do žita je to skvělý projekt ktery může dráhy zvednout, ale zároveň je to rodící se dítě a tak holt neumí hned běhat a doufám a věřím že se podaří všechny mouchy vychytat a všichni budou spokojeni. Mrzí mě radost odborářů (Dušek), kteří se chovají jako by k drahám nepatřili a jsou rádi, že se drahám nedaří to je hnus - přidat na mzdách ano ale jen ať se nedaří to nejde dohromady.
0 0
možnosti

Tomas

19. 1. 2006 0:08
Je to jako koupit si hrnec
Je to jako koupit si hrnec a nemít co v něm vařit jestliže není rychlo dráha tak rychlo vlak je na nic. Hodně mi to připomíná bohaté maníky na naší dálnici koupí si auto za 3 miliony a u nás z něj stejně víc jak 250 v hodině nevytáhnou protože naše dálnice je tankodrom.
0 0
možnosti

Eda 7

19. 1. 2006 7:35
Re: Je to jako koupit si hrnec
velice výstižné !
0 0
možnosti

Finrod Felagund

18. 1. 2006 23:41
Bohužel až do stavby VRT nemají Pendolina valného smyslu...
Na normální trati (koridoru) to stejně více než 160 km/h jet nemůže kvůli zastávkám - tlaková vlna od takového vlaku by ohrožovala cestující na nástupišti - pak kvůli zatáčkám (VRT vede zpravidla most-tunel), kvůli tomu, že na ne-VRT překáží běžná doprava a kvůli mnoha jiným důvodům... Teď Pendolina nemají smysl, protože rychlostí 160 km/h na našem území mohou jet lokomotivy 371 ČD/180 DB v úseku Praha - Dresden, 151 ČD mezi Prahou a Bohumínem (resp. Petrovicemi u Karviné), 350 ZSSK mezi Prahou a Břeclaví (resp. Bratislavou) a 1014 ÖBB mezi Břeclaví a Bernardstahlem (resp. Vídní). Tyto lokomotivy mohou tahat běžné vozy, které jsou na vlacích EC/IC, rychlostí 160 km/h, tudíž při současném stavu tratí zcela dostatečně nahrazují Pendolino, což potvrzuje i tisková zpráva ČD, která říká, že náhradní spoje dokáží ujet trasu Praha-Ostrava stejně rychle, jako Pendolino... tohle je jeden z důvodů, proč kupovat Pendolina byla podle mě hloupost.. měli jsme postavit k těm koridorům ještě VRT a na ně koupit ICE od Siemensu, která jsou stavěna pro provoz do Holandska jako dvousystémová 15 kV~ / 1,5kV=, resp. do Belgie jako 15 kV~ / 25 kV~. Nevidím důvodu, proč by byl problém postavit ICE pro napájecí soustavy 3 kV=, 25 kV~ i 15 kV~ - nemluvě o tom, že ICE od Siemensu jsou vlaky mnohem kvalitnější, rychlejší i spolehlivější, nežli Pendolina od Alstomu (Fiat).
0 0
možnosti

honzak

19. 1. 2006 7:38
Re: Bohužel až do stavby VRT nemají Pendolina valného smyslu...
kamaráde, trochu jsi abstrahoval u střídavách trakcí problém frekvence . Západní státy zhusta využívají frekvenci 16 2/3 Hz, která vede k problémům s dimenzováním trakčního transformátoru a průběhem regulace. Je to jistě řešitelné, ale interoperabilita za každou cenu je jen jeden z mnoha bludů socialistických euroúředníků.
0 0
možnosti

johannka

18. 1. 2006 21:37
hmm, považuji za adekvátní,
že ČSD/ministerstvo/ uzavřeli/podílejí se/ takový problematický obchod. Prodělečné a problematické české železnice. Svůj k svému. To je ten magnetizmus.
0 0
možnosti