Diskuse k článku: V roce 1989 jsme na auto potřebovali 34 výplat, nyní stačí 12

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 30
  • Poslední: 9.11.2014 20:42
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Kotulán 29.10.2014 20:06

Průměrná mzda

Ty řeči o průměrné mzdě si strčte někam. Je to jenom propagandistická hra s čísly.

R. Langer 29.10.2014 12:11

Jo, je to tak,

zato žrádlo zdražilo od té doby o stovky procent, na rozdíl od zvyšování výplat.

P. Ritter 29.10.2014 12:03

Ještě před nedávnem bylo jako prorovnávací kritérium

používáno pivo a cigarety. To na pravicového člověka působilo impozantněji než to auto

P. Ritter 29.10.2014 11:32

Proč naši vědci z různých ústavů pro výzkum komunismu

neudělají zcela prostou věc . zpřístupnění všech údajů o cenách, poplatcích a mzdách v různýchj profesích a profesních třídách? Vzhledem k tomu, že socialistický systém organizoval a řídil naprosto všechno, tak by neměl být vůbec žádný problém umožnit všem zájemcům porovnat si, jaká byla tehdejší oba ve srovnání s tou dnešní.

Vytrhnout jednu nebo pár údajů z kontextu je směšné - takovou propagandu berouvážně snad jen diskusní pechaři. Docela by mně zajímalo, jestli komunisté argumentovali tak slabomyslně jako dnešní propagandisté - třeba srovnáním ceny automobilu před rokem 1948 a po něm. Mohl to být docela zajímavý počet výplat, za které si dělník za 1. republiky koupil auto (o televizi vůbec nemluvě):))

Š. Apolen 9.11.2014 20:23

Re: Proč naši vědci z různých ústavů pro výzkum komunismu

Máte pravdu pane Rittere. O televizi radši nemluvte. Srovnávat ceny televizí před rokem 1948 a po nelze ! Televize před 1948 sice existovala, ale jen v laboratořích !

J. Mrázek 29.10.2014 9:44

Jedna noha v mrazáku, druhá na plotně...

V průměru pohoda .... když se do průměrů počítají poslanci, ministerstva, manažeři a snad i prostitutky...tak se nedivme různým  "číslům"....

M. Hoblík 29.10.2014 9:24

Takové srovnávání slouží chytrým

pro manipulaci s hloupými. Kdo si pamatuje - ví své, kdo má mozek zpracovaný současnou propagandou -  jásá.

F. Skuplík 29.10.2014 3:04

Nevím proč pořád chce někdo manipulatívně srovnávat

co bylo před 25 léty ś dneškem!!! Ta doba už se nikdy nevrátí!!!

F. Skuplík 29.10.2014 2:57

Jako vždy jen manipulace!!!

http://www.blisty.cz/art/65715.html

Zavádějící web za.komunistu.cz ....... existuje i jiný názor!!! Pane Pechare!!!

L. Harvánek 28.10.2014 22:18

V roce 1989 ...

Kolik procent zaměstnanců v roce 1989 dosáhlo na průměrný plat a kolik je jich dneska?To nemluvím o kvalitě vyráběného zboží.Takže si pletete pojem a průjem!

J. Zeman 28.10.2014 22:15

Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

nájem bez energií v paneláku 4 +1 v Praze 200 kč, nyní 12000 kč. Taková je realita.

J. Zima 29.10.2014 1:43

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

A vy si opravdu myslíte, že ta cena nájemného 200,- Kčs odpovídala té průměrné mzdě?

F. Skuplík 29.10.2014 2:43

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

Tak dneska většina důchodců co celý život pracovala ani nemá ten důchod 12 tisíc. A taky ti co dělají za min. mzdu!!! Kdysi si každý z výdělku v pohodě zaplatil byt!!! Dneska je spousta lidí co mají problém zaplatit byt a vyžít s tím zbytkem na měsíc!!!

Hlavně jak si dnes můžete rychleji koupit auto. Záleží taky jaké, a za kolik!!! Na auto za milión taky budete těch výplat potřebovat daleko více!!! Tak, že pořád stejná oblbovačka od pravicových médií!!!

J. Zima 29.10.2014 7:34

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

Ti důchodci doplácejí hlavně na bolševika, který ukradl a prožral co mohl a žil léta z podstaty. Platí, co jsem napsal níže: Poté, co bolševik všechny okradl (nejdříve ty, co měli majetek a nakonec

všechny o peníze při měnové reformě), nezbývalo než držet ceny

základních potravin a nájmů uměle nízko, jinak by se lidé vzbouřili mnohem dříve. A i tehdy byli lidé (např. moje babička), co měli důchod třeba jen 400,- Kčs. Zkuste se zamyslet nad tím, jak by se dnes vedlo důchodcům, kdybychom tu neměli 40 let vládu bolševika.

Za minimální mzdu pracuje pár tisíc lidí a vsadím se, že dostávají bokem, jak je dnes obvyklá praxe. Kromě toho je nikdo k té práci za min. mzdu nenutí.

Ne že by současná vláda a potažmo EU byly nějaká výhra. Zadlužování, šílená byrokracie a regulace jsou atributy socialismu, ale pořád lepší než bolševik.

J. Olšanský 29.10.2014 8:52

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

Důchodci ( a nejen oni) pane Zimo, doplácejí  nikoliv na bolševika, ale na thatcherovský primitivní kapitalismus, instalovaný sem géniem Klausem a jeho nohsledy. Na to, že Kočárník penězi z důchodového fondu sanoval banky, krachující v důsledku  nesplácených úvěrů, aby se mohla vytvořit vrstva novodobé šlechty. Na rozdíl od "bolševika" rozkradla dnes národní majetek podstatně menší skupina konkrétních lidí. Jak by se důchodci měli, kdyby tu dřív nebyl bolševik- radši nedomýšlet. Generace  budoucích důchodců to už poznávají na vlastní kůži. Vaše halucinogenní představy o pár tisících lidech s minimální mzdou netřeba ani komentovat, stejně jako to, že je k tomu nikdo nenutí. Je vidět, že jste už dlouho mezi lidmi nebyl. A zadlužování, milý pane, je atributem kapitalismu. Stačí si vyhledat, s jakým dluhem uchvátili kapitalisté tento stát. To se jim to drancovalo!

J. Mrázek 29.10.2014 9:48

Opomíjíte zisk,jdoucí do ciziny majitelům ...

Kdyby třady zůstaly daně i zisk, nebyl by žádný schodek rozpočtu. O dvou tisícovkách miliard zašantročených na daňové ostrovy a ráje za dvacet let nemluvě...

J. Olšanský 29.10.2014 12:16

Re: Opomíjíte zisk,jdoucí do ciziny majitelům ...

Máte pravdu. Napadá mně parafráze vtipu, co se vyprávěl za Husáka: Komunisti nás 40 let vedli tam, kde končí cesta každého jídla. Kapitalisti objevili zkratku....

J. Zima 29.10.2014 12:47

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

Opravdu si myslíte, že by se důchodci dnes měli hůře, kdyby tu nebyl 40 let bolševik? Můžete mi říci, co Vás k tomu vede?

Podívejme se třeba do Rakouska. V roce 1947 tam byla po prohrané válce bída. Z ČSR tam šly dodávky brambor, aby se zabránilo hladu. Ještě v roce 1960 tam byla životní úroveň  stejná ne-li horší než v ČSR. Jak to vypadalo za dalších 20 let víte snad sám a jak se tam mají důchodci dnes doufám také. A můžete se zamyslet nad důvody, jestli jste toho schopen.

J. Zima 29.10.2014 13:01

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

To si děláte srandu? Bolševická věrchuška si pro sebe ukradla celý stát a okradla úplně každého. Já už mám pár let a leccos pamatuju. Jestli byl někdo šlechta, tak především oni. Měli republiku k volnému užití a nikoho se na nic neptali.  Kromě toho několik tisíc lidí zavraždili ve vykonstruovaných procesech a v koncentrácích, stovkám tisíc lidí zničili život vyhozením ze škol a zaměstnání a zaprodali republiku cizí mocnosti, která zde měla 100000 vojáků včetně jaderných zbraní. To byl ten Váš ráj.

Je zajímavé, že žádný z pomatenců jako jste Vy není schopen odpovědět na otázku proč se ten režim sám zhroutil, když bylo všechno tak skvělé.

M. Hoblík 29.10.2014 9:25

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

To by nějaký Zima už nebyl.

Š. Apolen 9.11.2014 20:42

Re: Krásná to demagogie. V roce 89 stál čistý

Řekněte také majore, jak ty paneláky za pár let vypadaly ! O odfláknutých kolaudacích nemluvě. Odnesl to první nájemník, který si ho musel zčásti sám dodělat, zčásti nemohl byt řádně užívat, neboť musel čekat, až na něho bude mít stavební firma čas, aby mu byt konečně dodělala !

P. Čech 28.10.2014 18:57

Páni novináři, umíte počítat?

Pokud je pravdou, že v roce 1989 byla průměrná mzda 3170 Kčs a dnes je 25800 Kč, potom tato stoupla nikoliv o 52%, ale o 814%. Vraťte se do základní školy a naučte se počítat procenta. Proč srovnáváte zrovna cenu aut? Raději napište jak je to s chlebem. Zatímco v roce 1989 stálo kilo chleba 2 Kčs, dnes stojí cca 30Kč. Tedy v roce 1989 jsme si za průměrnou mzdu mohli koupit 1585 kilových bochníků, dnes si za průměrnou mzdu koupíme kilových bochníků cca 860. A stejně je tomu i u jiných komodit. Doufám, že nebudete srovnávat bagry a lokomotivy s chlebem a máslem, jak to s oblibou dělali komunisté za socialismu. Takto jen ohlupujete občany.

F. Skuplík 28.10.2014 20:27

Re: Páni novináři, umíte počítat?

Jejich cílem je ohlupovat občany!!! Hlavně ty mladší co jím to všechno žerou, ti jsou nejlépe manipulovatelní!!!

F. Skuplík 28.10.2014 20:29

Re: Páni novináři, umíte počítat?

A proč nesrovnávají dnešek třeba s rokem 1889??? To se někomu nehodí do krámu??? Srovnávat dnešek s dobou před 25 léty může jen blb!!!

J. Zima 29.10.2014 1:48

Re: Páni novináři, umíte počítat?

No potom, co bolševik všechny okradl (tedy nejdříve ty, co měli majetek a nakonec všechny o peníze při měnové reformě), nezbývalo než držet ceny základních potravin a nájmů uměle nízko. Jinak by se lidi asi vzbouřili už mnohem dříve. Věčně to ale vydržet nemohlo.

P. Ritter 29.10.2014 11:35

Re: Páni novináři, umíte počítat?

Kolik platů potřeboval dělník za socialismu, aby si mohl dovolit koupit lokomotivu a bagr?

S. Vor 28.10.2014 18:55

auta....hromada plechového šrotu

ty jsou prakticky na spodním žebříčku hodnot,protože jsou daleko důležitější věci než je nějaká kára a dokonce na tom stojí ekonomika.Přitom auto nemá žádnou nebo minimální užitnou hodnotu,není to nemovitost a vlivem amortizace nelze od něj očekávat,že vytvoří byť sebemenší zisk.Jeden měsíc auto koupíte nové a za čtrnáct dní při prodeji se ztratí několik desítek tisíc,že?.....tak tomu říkám kšeft.

Když se uvádí srovnání tak dříve v 90.letech bylo aut málo a ještě byla i tu a tam radost autem jezdit.Rád jsem jezdil v noci.Dnes?Hororová záležitost jezdit autem plus náklady na provoz i náležitosti ze zákona...to vše saje peníze,děkuji auto nikdy více.:-)

Š. Apolen 9.11.2014 20:37

Re: auta....hromada plechového šrotu

Kéž by bylo takových jako Vy pane Vore několik milionů. V Mladé Boleslavi by si sice museli najít jiný výrobní program, ale to dnes není neřešitelný problém. Místo toho by vzrostly zisky ČD a MHD, místo parkovišť by byly zdraví prospěšné trávníky a zahrádky. Zlepšila by se čistota ovzduší a lidé by byli zdravější, protože by se znovu naučili chodit !

K. Pavlik 28.10.2014 16:51

Je opravdu zvlastni

Je opravdu zvlastni ze autor se nezatezuje naklady na bydleni. Ty tvori, v nekterych statech ktere byly drive nazyvany imperialisticke, vice nez tretinu vydaju domacnosti. Nejak neverim tomu ze v Cesku se bydli zadarmo.

V. Kun 28.10.2014 16:08

Kdo?

Který Čech žere brambory a chodí do kina ??

Dnes se jí maso a čumí na TV.