Sobota 25. ledna 2020svátek má Miloš 1 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Reklamy lichvářů útočí na nejnižší pudy. Podívejte se na ty nejabsurdnější

Sexistická reklama na půjčku firmy s příznačným jménem Ze dne na den | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sexistická reklama na půjčku firmy s příznačným jménem Ze dne na den | foto: dTest, příspěvek od Anny Herianové

PRAHA Vkus v reklamách nabízejících rychlé peníze za astronomické úroky nehledejte. Poskytovatelé nebankovních půjček lákají lidi v nouzi často s využitím těch nejnižších pudů. Ta nejabsurdnější inzerce se neobejde bez sexistických narážek nebo vyděračských praktik.

„Vánoce bez dárků se dětem líbit nebudou,“ varuje lidi bez finančních prostředků leták nabízející půjčku s olbřímí roční sazbou nákladů 3 113 procent. Brzká návštěva exekutorů, ke které využití této nabídky bez pochyb vede, však ratolesti rozhodně nepotěší.

Žebříček nejabsurdnějších reklam na spotřebitelské úvěry sestavil časopis dTest s webem BankovníPoplatky.com. Čtyři nejhorší ukázky najdete zde při rozkliknutí galerie článku, další nominované reklamy se nacházejí na stránkách spotřebitelského sdružení.

Vánoce bez dárků se dětem líbit nebudou, hlásá reklama na půjčku s RPSN 3113 %.

Vánoce bez dárků se dětem líbit nebudou, hlásá reklama na půjčku s RPSN 3113 %.

Půjčujeme všem rizikovým klientům!! Nezaměstnaným, důchodcům a maminkám na mateřské.

Půjčujeme všem rizikovým klientům!! Nezaměstnaným, důchodcům a maminkám na mateřské.

Další ze čtveřice reklam oslovuje pro změnu rizikové klienty. Lichvářské půjčky nabízí nezaměstnaným, důchodcům a ženám na mateřské.

„Cílení půjček na tyto obzvláště zranitelné skupiny, které je třeba před zadlužováním chránit, lze nazvat hyenismem,“ říká Patrik Nacher, zakladatel serveru Bankovnípoplatky.com. Nejméně vkusné reklamy podle něj pocházely převážně od nebankovních poskytovatelů rychlých půjček.

Spot finalisty soutěže s heslem Naše služby pro vaši pohodičku:

Rychlé peníze za drahé úroky totiž často na billboardech nabízejí polonahé ženy a inzeráty velmi často využívají sexistických narážek.

Téměř 150 příspěvků do soutěže posílali zejména studenti středních škol. Na ně míří i osvětová kampaň, kterou dTest vedl po celý loňský rok.

Lidovky.cz radí jak se vyhnout lichvářům:

Reklama na spotřebitelské úvěry je přitom regulována zákonem. V případě, že jsou v ní zmíněny údaje o nákladech, musí sdělovat i přesné a zákonem určené informace.

„Nesmíme ovšem opomíjet i etické hledisko. Řada společností kolem sebe vytváří dojem společenské odpovědnosti a investuje mnoho peněz do finančního vzdělávání, což ale příliš neladí se slogany typu Půjčte si na vánoční dárky,“ říká právní poradce dTestu Miloš Borovička.

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Pětadvacetiletá Kristýna Hudková a její nastávající Omar Shehadeh | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Marek Beneš z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Redakční srovnávací test dieselu, benzinového auta a hybridu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...

TEST AUTOSEDAČEK: Které jsou opravdu bezpečné?
TEST AUTOSEDAČEK: Které jsou opravdu bezpečné?

Dvacet autosedaček pro děti různého věku podrobil německý autoklub testu bezpečnosti. Prošly všechny. U některých se ale objevily podstatné nedostatky.