Úterý 1. prosince 2020svátek má Iva -4 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Šampionát zvyšuje tržby

Ronaldinho patří mezi hlavní hvězdy nadcházejícího světového šampionátu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ronaldinho patří mezi hlavní hvězdy nadcházejícího světového šampionátu | foto: Sigi TischlerČTK

PRAHA Červnové fotbalové mistrovství v Německu dělá radost nejen fanouškům, ale také mnohým obchodníkům. Zvýšený zájem o své služby či výrobky - a tudíž i vyšší tržby - hlásí například prodejci elektra, ale také dopravci nebo cestovní kanceláře.

„Největší zájem je o autobusovou dopravu. Prodali jsme už stovky jízdenek,“ tvrdí Tomáš Brejcha z cestovní kanceláře Čedok s tím, že fanoušci skoupili také letenky. „Už máme jen několik málo posledních letenek,“ dodal Brejcha.

Podobně se vyjadřuje také mluvčí společnosti GTS International Alexandra Hroncová. „V souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale jsme zaznamenali zvýšenou poptávku zákazníků zejména po destinacích Hamburk a Mnichov,“ konstatovala Hroncová s tím, že největší zájem je o letenky do Hamburku na termín 22. června, kdy se Česko utká s Itálií.

Podle Jaromíra Beránka, experta na cestovní ruch a majitele analytické společnosti MAG Consulting, odcestují fandit do Německa tisíce Čechů. „Kvůli omezenému počtu vstupenek ale pojede na šampionát méně fanoušků než třeba na poslední Euro ve vzdáleném Portugalsku. Tam letělo fandit 25 tisíc Čechů,“ upozornil Beránek.

Na základní skupinu, v níž se Česko utká s Itálií, USA a Ghanou, totiž získali čeští fanoušci pouze po pěti tisících vstupenkách.

Češi skupují autobusové jízdenky či letenky do místa konání šampionátu i přesto, že je agentury prodávají bez vstupenek. „Navíc hodně lidí vycestuje na vlastní pěst,“ dodal Jiří Sálus z cestovky BenaTour, která také nabízí jízdenky na šampionát. Kolik Čechů nakonec odcestuje, bude podle Beránka záviset i na tom, zda se české reprezentaci podaří postoupit.

Totéž si myslí Daniel Plovajko z cestovní kanceláře Fischer. Podle něj totiž největší zájem Čechů o cesty do Německa přijde právě tehdy, pokud se reprezentace opravdu dostane do semifinále. „Už nyní si totiž někteří klienti za kauci předrezervovali letenky a ubytování na případné semifinále,“ poznamenal Plovajko.

Na fotbale vydělávají také reklamní agentury, operátoři i elektroprodejci. Podle odhadů se totiž výdaje firem do fotbalové reklamy mohou vyšplhat ke čtvrt miliardě korun. Prodejci elektra zase už zaznamenali výraznější zájem o televizory a set-top boxy, které umožňují příjem digitálního vysílání. „Očekáváme, že se prodej set-top boxů během šampionátu zněkolikanásobí,“ odhaduje mluvčí prodejen Proton Bohuslav Komín.

,

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Moderní televizory jsou naplněné aplikacemi a funkcemi, mohou být i zajímavým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

S otužováním začali letos Špačkovi. Oblíbili si Konventský rybník, kde si mohou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Stavba, jež načerno vyrostla v CHKO Lužické hory. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!