4. března 2011 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Sleva – Češi už na nic jiného neslyší. Polovinu nákupu pořídí v akci

Nákupní centrum - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákupní centrum - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Kde mají nejlevnější máslo a kde chléb? Češi chodí do obchodu zásadně s reklamním letákem.

A dokazují to i čerstvé průzkumy spotřebního chování: téměř polovinu nákupů dnes lidé pořizují jen ve slevě, zjistila společnost Incoma GfK.

Ještě před třemi lety přitom měly slevové akce pouze čtvrtinový podíl na prodejích. "Zákazník si na slevy hodně zvykl a slyší na ně," přiznává Eva Karasová, mluvčí řetězce Tesco Stores.

Lidé si obchodníky ochočili natolik, že klidně nákup odloží, jen aby se dočkali, že jejich výrobek skončí v akci.