Neděle 7. června 2020svátek má Iveta, Slavoj 18 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Slevomat má fiktivního výrobce nábytku. Jde o jeho značku

Nábytek značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nábytek značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. | foto: Markus Pedriksen

PRAHA Server Slevomat nabízí nábytek pod cizokrajně znějící značkou Markus Pedriksen. Odkazuje na její vkusný design, kvalitu a dobrou cenu. Už se však příliš nechlubí tím, že nejde o skutečného výrobce, ale o umělou značku, pro níž mu dodává zboží několik různých firem.

Při pohledu na nabídky Slevomatu působí Markus Pedriksen – v logu s elegantním ručním podpisem – jako výrobce se zázemím a tradicí. Pod touto „skandinávskou“ značkou je možné si na úspěšném slevovém serveru koupit zahradní nábytek, pelíšky pro domácí zvířata nebo květináče.

O žádného exkluzivního dodavatele však nejde. Pouze o obchodní strategii, kterou razí například řetězce s potravinami. Pod takzvanou privátní značkou prodávají zboží jiných výrobců. Albert má například Basic, Billa zase Clever. Tato balení se vyznačují hlavně nízkou cenou.

A to je i případ Markuse Pedriksena, jehož „identitu“ popsala například bloggerka Protivná blondýna. Zahradní nábytek či koupelnové doplňky nabízí Slevomat – nejznámější slevový server v Česku - jen za ceny snížené o řadu procent.

To může působit do značné míry jako klamání zákazníka: žádná původní cena totiž neexistuje.

„Mrzí nás, že vybrané ceny zboží mohou působit zavádějícím způsobem, ale původní ceny jsou takové, za které se výrobky v dané kvalitě na trhu v Česku skutečně prodávají. Proto jsme naše reálné prodejní ceny chtěli konfrontovat s těmito běžnými cenami pomocí slev,“ tvrdí ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Stránky bez kontaktu i cen

Že Markus Pedriksen není žádná tradiční zahraniční firma, napadne i návštěvníka jeho internetových stránek.

Chybí na nich jakýkoliv kontakt nebo odkaz na původ zboží, výrobnu a podobně. Na webu jsou pouze kategorie zboží, jejich fotografie a stručný popis. Ale ceny chybí. Stejně tak náznak jakékoliv provázanosti se serverem Slevomat.

Nábytek značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat.

Nábytek značky Markus Pedriksen.

Rozdíl oproti privátním značkám obchodních řetězců je v tom, že ony se k těmto výrobkům hlásí. 

Slevomat však nyní tvrdí, že ani on ohledně této obchodní strategie nikdy nic netajil.

„Pojem privátní značky je na českém trhu dlouhou dobu znám a bývá součástí obvyklých obchodních modelů. Nejinak je tomu u značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. Tento fakt nikdy nebyl zákazníkům zatajován. Naši registrovaní uživatelé se mohou podrobnosti o značce a jejím původu dozvědět například z newsletteru, který pravidelně zasíláme,“ říká šéfka firmy Chytilová.

Slevomat nyní přiznal, že dodavatelů pro Markuse Pedriksena je několik.

„Výrobci jsou různí z různých zemí, záleží na konkrétním typu výrobku,“ dodává mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky
Premium

Před Rusem s ricinem varoval českou kontrarozvědku anonym

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Byl to jeden z posledních letů z Ruska. Krátce nato se nebe nad Českem kvůli opatřením proti koronaviru uzavřelo. Psal...

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Čas na změnu. Síťový zesilovač dnes nabídne více hudby než CD přehrávač

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Poslech hudby prošel během posledních let revolucí. Většina hudby se poslouchá z předplacených internetových zdrojů....