Středa 1. dubna 2020svátek má Hugo 7 °C skoro jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Spořitelny lákají na dárky

Dárek. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dárek. | foto: Lidové noviny

PRAHA Boj o získání nových klientů stavebního spoření vrcholí. Stavební spořitelny se předhání v nabízení nejrůznějších výhod lidem, kteří stihnout uzavřít smlouvu o stavebním spoření ještě do konce roku.

Například stavební spořitelna Wüstenrot láká nové klienty na takzvaný úrokový bonus. „Na konci spoření těmto nově příchozím připíšeme bonus 20 procent ze všech úroků, které jim během spoření naběhly,“ vysvětlila mluvčí spořitelny Helena Dušková. Spolu se státní podporou tak budou mít podle Duškové slušný roční výnos kolem sedmi procent.

Také klienti Stavební spořitelny České spořitelny nepřijdou zkrátka. Spořitelna totiž připíše na účet každému, kdo uzavře do 31. prosince smlouvu o stavebním spoření, prémii až tři tisíce korun. „Klient ale musí vložit na účet do konce roku dvě procenta z cílové částky,“ připomněla za spořitelnu Helena Matuzsná.

Podle analytiků je snaha spořitelen logická. „Ke konci roku se každý snaží vylepšit své hospodaření různými akcemi a u stavebních spořitelen je to jednodušší, protože jejich produkt je opravdu výhodný,“ míní ekonom společnosti Patria Finance David Marek. Podle něj je pro lidi největším lákadlem získat státní podporu za celý uplynulý rok. S tím souhlasí i analytička společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. Podle ní tak mají spořitelny každý prosinec žně.

To ostatně potvrzují i samotné spořitelny. „V prosinci podepisujeme až dvojnásobek smluv oproti ostatním měsícům v roce,“ říká Dušková. Ostatní se vyjadřují podobně. Netradičně se ale k lovu nových klientů staví Raiffeisen stavební spořitelna. Ta totiž nezvýhodňuje jenom klienty, kteří stihnou uzavřít smlouvu do konce roku.

Dává dárek úplně každému, kdo přijde do kterékoli její pobočky. Mluvčí spořitelny Tomáš Vášáry tvrdí, že takto pojaté marketingové akce mají úspěch. „Když jsme spustili podobnou akci naposledy, z téměř devatenácti tisíc lidí, kteří dostali dárek, nakonec uzavřela smlouvu nebo požádala o úvěr asi pětina,“ vysvětlil.

Ostatní spořitelny - Modrá pyramida, Hypo a Českomoravská stavební - mají pro nové klienty přichystané různé dárky. „Kdo uzavře smlouvu o stavebním spoření, může vyhrát třeba i špičkový notebook,“ uvedla mluvčí Modré pyramidy Hana Vaněčková.
Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Nový závod by měl zásobovat celý evropský trh. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Nový závod by měl zásobovat celý evropský trh. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Nový závod by měl zásobovat celý evropský trh. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!