21. října 2009 14:03 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

V Česku je plno, další klasická nákupní centra už tu nemají šanci

Dvanáct velkých nákupních center je v současnosti v Praze. Brzy přibudou další. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dvanáct velkých nákupních center je v současnosti v Praze. Brzy přibudou další. | foto: Michal NovotnýLidové noviny

PRAHA Prostor pro další expanzi klasických nákupních center už v České republice téměř neexistuje, řekl dnes na tiskové konferenci realitní odborník Martijn Kanters z mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Šanci budou mít v budoucnosti hlavně specializovaná centra a prodejny.

Z tradičních nákupních center mají šanci na úspěch prý jen "nejlepší projekty v nejlepších lokalitách". Mezi ně patří podle Kanterse například obchody v plánovaném ostravském komplexu Nová Karolina. Výstavbu v Ostravě ale developerské firmy Multi Development a Passerinvest kvůli krizi pozastavily.

Některá méně úspěšná obchodní centra navíc pravděpodobně čeká zásadní změna v podobě přeorientování na jiný typ nájemců a zákazníků.

"Bude to ale velmi náročný proces," poznamenal Kanters. Jaká konkrétní centra se přestavbě nevyhnou, ale neuvedl. DTZ se domnívá, že šanci na úspěch mají v Česku hlavně specializované obchody, například v oblasti nábytku nebo spotřební elektroniky.

Hospodářská krize v Česku podle konzultantské firmy urychlila rozevírání nůžek mezi úspěšnými centry s plnou obsazeností a projekty, které byly v problémech ještě před vypuknutím recese.

Z prodejců z Česka odešly například značky Top Secret, Conbipel nebo Monton, jiní vlastníci jako je OP Prostějov, Kanzelsberger, ElectroWorld Tábor nebo Bluestar Café zavřely nevýdělečné prodejny. dnv vju

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!