24. června 2013 14:27 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Vouchery do restaurací už netáhnou. 'Slevomaty' se zaměří na oblečení

ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Zájem Čechů o slevy do restaurací a barů na slevových serverech klesá. Voucher do restauračních zařízení si za posledních 12 měsíců koupilo 31 procent klientů slevových portálů, v roce 2012 jich byla polovina. Ukázal to průzkum společnosti Mediaresearch.

Na slevových portálech v poslední době roste zájem o oblečení a módní doplňky, elektroniku, hry a zábavu. Nejvíc se meziročně zvýšila poptávka o zlevněné oblečení, a to z 19 procent na 27 procent.

Výrazněji klesl zájem o slevy na wellness a relaxaci a o zlevněné kosmetické služby. Slevové nabídky do restaurací a barů i přes pokles zájmu zůstávají nejžádanější kategorií.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejznámějším slevovým serverem je podle průzkumu nadále Slevomat.cz. Z dotázaných, kteří slevové servery znají, nakoupila na Slevomatu téměř polovina respondentů. Na druhém místě se umístilo Vykupto.cz. Nejznámějším agregátorem slev je Skrz.cz. Nejnavštěvovanějšími servery jsou Slevomat.cz, Pepa.cz a Vykupto.cz.

První slevové servery začaly v Česku fungovat na jaře 2010, v říjnu 2011 jich bylo aktivních asi 200. Nyní na českém trhu působí 79 aktivních slevových serverů. První pětka největších slevových serverů ovládá 70 procent trhu. Celkový obrat trhu slevových portálů by v letošním roce měl podle odhadů přesáhnout tři miliardy korun.

Lidovky.cz, ČTK