Otevření garáží zpozdily mimo jiné potíže s technologiemi uvnitř stavby či s výběrem provozovatele. Letenské garáže bude spravovat firma OK Služby Praha, která za pronájem zaplatí ročně 7,5 milionu korun bez DPH.
V garáži u Blanky parkuje dva roky průvan. Praha tam přisype dalších 18 milionů |
„Rezidenti zde budou moci parkovat za 800 korun měsíčně. Ostatní parkovací místa si potom nasmlouvá provozovatel parkoviště na dlouhodobé parkování. Rovněž tu bude možnost krátkodobého parkování na hodinu, den, jak kdo bude potřebovat,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Pro přespolní řidiče bude podle ceníku parkovné 25 korun na hodinu, za denní parkovné dají 125 korun a měsíční vyjde na 1800 korun.
Podle starosty Prahy 7 Jana Čižinského (KDU-ČSL/Trojkoalice) parkoviště Praze 7 pomůže, ale problém parkování v městské části to nevyřeší. „Převis automobilů je totiž asi 3000,“ řekl. Místostarosta Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice) dodal, že obyvatelé Prahy 7 si vyzvedli na úřadě asi 150 smluv na pronájem míst v nových garážích.
Při stavbě tunelu vznikly garáže také na nedalekém Prašném mostě s kapacitou tří stovek aut, které ale stále čekají na otevření. Zástupci metropole odhadují, že řidiči budou na dohled od Pražského hradu parkovat pod zemí od začátku příštího roku.
Cena garáží je zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel hlavní město na více než 40 miliard korun, což je zhruba o deset miliard víc, než se původně plánovalo. Zprovozněn byl v září 2015, i když podle původních plánů měl fungovat už od roku 2011. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízeních Blanky.