Máte zálusk na mladou ojetinu? Pozor na cenu, aby vás nakonec nevyšla dráž než nové auto se slevou

Premium

Ilustrační foto | foto: Radim Heger

  13:00
Mladé ojeté vozy zažily v uplynulých letech v Česku boom. Zákazníci totiž jejich koupí často řešili nedostatek nových vozů. Kdo nechtěl čekat, odvezl si třeba dvouletou ojetinu z bazaru. Ceny přitom nemusely být kdovíjak výhodné, důležitá byla dostupnost. S tím, jak se situace na trhu mění, je třeba dávat si na ceny pozor.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Trh s automobily se v Česku vrací, alespoň z větší části, k jakémusi normálu. Ceny aut sice zůstanou vyšší než před koronavirem, nicméně třeba dostupnost aut přestává být problém a dodací lhůty se začínají podobat těm před pandemií.

„Rozmanitost nabídek na trhu je opět velká a málokdo ze zákazníků se v ní na první pohled vyzná. Kromě ceny a výbavy se navíc musí lidé zorientovat i ve finančních produktech, u kterých je situace kvůli vyšším úrokovým sazbám poměrně rozkolísaná. Kvůli tomu všemu nejsou nákupy tak spontánní jako dříve. Pro zákazníky je to ale v důsledku dobré, protože mají čas zvážit konkurenční nabídky,“ popisuje dění na trhu Martin Peleška, šéf českého zastoupení automobilky Toyota.

Jednou z cest, kterou při koupi nového auta mohou zákazníci zvažovat, je pořízení mladší ojetiny namísto nového vozu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.