Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Nákupy v Primarku táhnou. Týden po slavnostním otevření se před obchodem stále tvoří fronty

Vstup do obchodního domu Primark na Václavském náměstí. foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Praha - Fronty se před prodejnou Primark v Praze, která je prvním prodejním místem firmy v České republice, tvoří i týden po jejím otevření. Ve čtvrtek dpoledne čekaly na Václavském náměstí ve vyhrazeném prostoru podle zpravodaje desítky lidí. Společnost vítá, že od soboty bude moci zvýšit povolenou kapacitu a přivítat další zákazníky, řekl oblastní manažer Primarku pro Polsko, Slovinsko a ČR Maciej Podwojski.
  15:36

Dvě tváře Primarku. Je jako hřiště, omámení zákazníci si své zboží musí vybojovat

Primark svůj první tuzemský obchod umístil do nově postaveného polyfunkčního domu stojícího na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Prodejna se rozkládá ve třech patrech na ploše zhruba 4600 metrů čtverečních. Momentálně v ní může najednou nakupovat 313 zákazníků. Vláda od soboty upravila opatření pro maloobchod, na jednoho zákazníka nebude připadat 15 metrů čtverečních provozní plochy, ale deset metrů. Primark tak bude moci v jeden čas vpustit do obchodu o přibližně 150 lidí více.

Na Václavském náměstí otevřel svou pobočku obchodní řetězec Primark.
Na první nákup v Primarku čekaly stovky lidí.

„Investovali jsme značné prostředky do zajištění bezpečnosti našich zákazníků a zaměstnanců, včetně zaměstnanců bezpečnostních služeb, kteří pomáhají například se správou front. Investovali jsme také do vylepšených bezpečnostních opatření v obchodech. Naši zákazníci na tato opatření reagovali velmi dobře a byli velice chápaví,“ uvedl Podwojski. Kolik zákazníků už do pražského Primarku přišlo ale nesdělil.

Primark není výjimečný, má jen dobré PR, říká šéfka katedry marketingu UK

Otevření Primarku v Praze je podle partnera a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka nejvýznamnějším vstupem nové značky z kategorie rodinné módy a doplňků na tuzemský trh za poslední dvě dekády. Podobně důležité bylo naposledy podle něj zahájení fungování první prodejny švédské oděvní značky H&M v roce 2003. V souvislosti s otevřením prodejny Primarku eviduje Cushman & Wakefield podle Kotrbáčka vyšší zájem prodejců o maloobchodní prostory v blízkém okolíl.

Pražská prodejna Primark je 396. pobočkou značky. Druhou pobočku v ČR plánuje společnost uvést do provozu příští rok v Brně.

Autor:

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...