Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Český národní sport? Slevy v letácích loví skoro každý druhý

Ekonomika

  11:36
PRAHA - Posedlost Čechů slevami se stále zvyšuje. Podle reklamních letáků obchodníků s potravinami se při nákupech řídí již 40 procent českých domácností. Roste také zájem lidí o diskontní prodejny, jako své hlavní nákupní místo je uvádí již čtvrtina domácností. Zájem o malé obchody upadá.
Reklamní letáky v poštovní schránce – ilustrační foto.

Reklamní letáky v poštovní schránce – ilustrační foto. foto: archiv LN

Nová data přinesl výzkum Shopping Monitor 2014 společnosti Incoma GfK. "V posledních šesti měsících podle letáků nakupovalo 40 procent českých domácností, a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997. Zároveň se ale v posledních letech také postupně zvyšuje podíl domácností, které mají na schránce žádost o nevhazování letáků. Nyní je to už 12 procent domácností," uvedl analytik Incomy Pavel Cabal.

Mějte přehled o akčních cenách

Podle výsledků studie nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl.

Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí. Naopak menší tradiční prodejny uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností od roku 1997, jen 12 procent.

Letáky jsou všude

Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců je v Česku vysoká. Do svých poštovních schránek dostává letáky 84 procent oslovených domácností. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco.

Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje.

Autoři: ,

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...