Po výměně malého osmiválcového modelu i čtyřmístného cestovního vozu zbývá v nabídce Ferrari jediné starší auto: 599 GTB. Dvanáctiválcový supersport čeká střídání už příští rok.
Nový stroj dostane stejný motor jako Ferrari FF naladěný do okolí sedmi set koní, aby drželo krok s konkurencí v podobě Lamborghini Aventador LP700-4. V Maranellu však údajně zůstanou věrní pohonu zadních kol.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
Motor pod kapotou FF nepostrádá potenciál. V cestovním hatchbacku dostal 660 koňských sil, přestože je naladěn na pohodlné cestování spíš než špičkové výkony.
Dvanáctiválec konstrukčně vychází z motoru vyvinutého před lety pro Ferrari Enzo, použitého také v 599. Pro FF dostal přímé vstřikování a další úpravy, nicméně už před tím se objevil v okruhovém FXX Evoluzione s výkonem přes 850 koní.
Ferrari nastoupilo s posledními modely cestu velkých změn. 458 Italia byla po dvou podobných modelech pokrokem po stránce konstrukce, designu i výkonů. FF je přímo revoluční a nečekaně lehké. Také 599 se musí změnit, bude především lehčí, přestože Ferrari zůstává věrné hliníkové konstrukci.
Čtěte také |
Sama automobilka několikrát naznačila, že její vlajková loď zůstane u pohonu zadních kol. Systém 4RM se údajně hodí spíš pro uvolněné cestovní modely.
Zároveň všal z Maranella několikrát zaznělo, že pohon všech kol nezůstane vyhrazen jedinému modelu. Jeho nejpravděpodobnějším příjemcem je příští generace