Kremlík je považovaný za zkušeného advokáta. V letech 1999 až 2002 šéfoval sekci strategických privatizací ve Fondu národního majetku (FNM). Provozoval vlastní advokátní praxi a poskytování právních služeb si vyzkoušel i ve státní sféře. Za ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS) vedl v roce 2007 na úřadu právní úsek.
Ťokův nástupce? Adepty na ministra dopravy jsou právník Kremlík či stavař Krones![]() |
Právě v té době úřad vypsal kontroverzní tendr za několik set milionů korun pro vybrané velké a vlivné advokátní kanceláře. Právní služby resortu poskytovala i kancelář Volopich, Tomšíček & spol. Kremlík po odchodu z ministerstva v roce 2008 nastoupil právě do této advokátní kanceláře coby koncipient a manažer její pražské pobočky.
Partner této kanceláře Daniel Volopich je švagrem vlivného prezidentova poradce Martina Nejedlého.
S dopravní tematikou přišel Kremlík do kontaktu v letech 2007 až 2008 ve státních společnostech Letiště Praha, Řízení letového provozu či ČD Cargo, v nichž působil jako člen dozorčí a správní rady. I proto je ve finančních kruzích považovaný za figuru s kořeny vyrostlými v éře kontroverzního ministra Řebíčka.
Proti Špidlovi s Grossem v kauze OKD
Na konci 90. let si Kremlík osahal i politická škamna v organizaci Mladých sociálních demokratů, aktivní byl v sekretariátu ministra zdravotnictví Ivana Davida v Zemanově vládě. Následně působil v poradenském týmu někdejšího premiéra Vladimíra Špidly.
V současnosti Kremlík pracuje jako náměstek Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, kde se stará o právní služby a hospodaření s majetkem. Má na starosti i právní obranu státu v případech, kde Česká republika figuruje mezi poškozenými. Takovou kauzou je mimo jiné privatizace OKD, v níž podle žalobce vznikla státu škoda 5,7 miliardy korun. Jeho cílem je vymoci „ztracené“ peníze zpět.
Fakticky tím Kremlík útočí na éru sociálnědemokratických premiérů Špidly a Stanislava Grosse, v jejichž období byl prodej státních dolů dokončen. Později se ocitly v rukou miliardáře Zdeňka Bakaly. Kremlík v případu OKD poukazuje na politickou odpovědnost a špatné zakotvení smluvních závazků mezi státem a kupcem. Připomíná roli politiků, kteří u soudu v případu privatizace OKD nestojí.
Hodně práce Nového ministra dopravy čeká mnoho práce, shodli se dopravní experti. Měl by se podle nich zaměřit na zjednodušení dopravní výstavby a legislativy nebo liberalizaci železnice. |