130 let
Cestovní kancelář Sunny Days

Cestovní kancelář Sunny Days | foto: ČTK

Nedělní let Sunny Days do Egypta bude, cestovky se bouří

Ekonomika
  •   17:43
PRAHA - Nedělní noční charterový let společnosti Sunny Days do Egypta má odstartovat podle plánu. Uvedla to mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková. Podle informací ČTK je letadlo řádně zaplaceno, vedle klientů Sunny Days v něm budou sedět i zákazníci čtyř cestovních kanceláří, například Blue Style.

Vypravení klientů Sunny Days však stále vzbuzuje emoce. Společnost není od začátku února pojištěna proti úpadku, kvůli čemuž následně přišla o koncesi cestovní kanceláře a změnila se na agenturu. Jako taková může nyní pouze přeprodávat cizí zájezdy, nesmí ale prodávat ani vypravovat vlastní dovolené.

Spor se vede o to, zda může poslat klienty na zájezd, který byl koupen do konce ledna, tedy v době, kdy pojištění proti úpadku stále platilo. "Jde pouze o fyzické naplnění té smlouvy. Nic nebrání tomu, aby společnost dostála svým závazkům," řekl dnes právní zástupce Sunny Days Michal Kroft.

Jiný názor má ministerstvo pro místní rozvoj, které na cestovní kanceláře dohlíží. Podle MMR jsou zájezdy prodané do konce ledna sice pojištěné, vypravit by je ale měla jiná pojištěná cestovní kancelář. Podle ministra Rostislava Vondrušky však úřad nebude odletu nijak bránit, klienti se musejí rozhodnout "na základě odhadu rizik".

Cestovní kanceláře protestují

"Sunny Days je agentura a lidé nemají jistotu, že pojišťovna bude plnit v případě neočekávané události," řekl ministr ve čtvrtek. Podle jeho názoru zřejmě klienti nejsou kryti pojištěním proti úpadku, takže v případě krachu firmy může být jejich návrat "problematický".

Sunny Days na svém webu píše, že je v dobré finanční kondici a jedná o novém pojištění. Kolik dovolenkářů skutečně odletí bude jisté až v neděli 15 minut po půlnoci.

O tom, že Sunny Days zájezd vypravit nemůže je přesvědčena i analytická společnost Mag Consulting a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (ACČKA). Asociace se dnes navíc pustila do ministerstva za údajně laxní přístup.

"Žádáme MMR, aby se neprodleně vyjádřilo, co má těch 30 klientů dělat, a aby učinilo vše proto, aby byl zákon dodržován. MMR je dozorujícím orgánem, který má dávat vysvětlení zákona," uvedl mluvčí asociace Tomio Okamura.

Reagoval tak na Vondruškova slova, že klienti se musejí rozhodnout na základě své svobodné vůle. MMR k celé situaci zpracovává právní rozbor a chystá novelu zákona o cestovním ruchu, aby se podobné situace neopakovaly.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK
  • Vybrali jsme pro Vás