Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nejrozšířenější české auto? Stále vede Felicie

  9:39
PRAHA - Poslední Škoda Felicia sjela z výrobních pásů automobilky 20. června 2001 a i deset let po ukončení výroby je tento model nejrozšířenějším automobilem na českých silnicích. Tedy alespoň podle údajů z českého registru vozidel, ve kterém je zapsáno téměř 400 000 z celkem 1,4 milionu vyrobených felicií všech variant.

Ve stejný den jako poslední "felinu" ve Škodě Auto vyrobili i jubilejní třímiliontý vůz od spojení s Volkswagenem. Tím byla stříbrná Škoda Octavia, model, který začal v roce 1996 definitivně psát novou éru největší české automobilky. Už dva roky před octavií se ale světu představila felicia, první výsledek česko-německé spolupráce.

Čtěte také:

Nový typ sice na první pohled připomínal jen poněkud kulatější Škodu Favorit, se kterou sdílel i řadu dílů podvozku a základní motor, uvnitř ale bylo změn více. Nová škodovka byla pevnější, zákazníci se dočkali airbagů i dvou nových motorů z produkce VW včetně dieslu.

Nová Felicie se držela ve výrobě sedm let
Nadcházející lepší éru mladoboleslavské firmy předznamenával také název, který automobilka převzala od jedné z nejkrásnějších škodovek všech dob, kabrioletu Škoda Felicia vyráběného v letech 1959-1964.

Kabriolet Škoda Felicia.

Ve výrobním programu vydržela nová felicie sedm let, poslední dva roky se vyráběla souběžně s podstatně modernější (ale uvnitř menší) fabií, své zákazníky však stále ještě měla. Její osud pak zpečetily nové ekologické předpisy, kterým už její motory nevyhovovaly a investice do výměny pohonné jednotky neměla pro továrnu smysl.

Autoři: ,

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...