130 let
Nakupování - ilustrační foto.

Nakupování - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

Největší české servery spustily slevové kampaně

Ekonomika
  •   14:44
PRAHA - Na tuzemský trh hromadných slev, který čítá už bezmála dvě stovky specializovaných webů, tento týden vstoupily i největší portály Seznam.cz a Centrum.cz. Společnost Seznam.cz v úterý spustila službu nazvanou Tip a konkurenční Centrum.cz ve středu oznámil zahájení provozu slevového serveru Amplión.cz.

Slevové portály v Česku fungují od loňského jara a Češi v roce 2010 jejich prostřednictvím utratili několik stovek milionů korun. Letos odborníci očekávají další výrazný růst tržeb slevových serverů.

Seznam v úterý zahájil provoz nové služby Tip, která bude uživatele informovat nejen o výhodných nákupech, ale také například o netradičních či zajímavých službách. "Tip od Seznamu je vlastně takové doporučení od kamaráda, které všichni dobře známe. Narazil jsem na prima restauraci, chystám se na výstavu do nové galerie nebo sháním teď televizi a známý mi doporučil tento model," sdělil Petr Král ze společnosti Seznam.cz.

Provozovatelé serverů mají provize z prodaných poukázek

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků.

Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase pomocí tohoto systému zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Podnikatelé tímto způsobem mohou také propagovat své služby a zboží. Provozovatelé slevových serverů mají z prodaných poukázek provizi.

Nová služba Seznamu v úterý při svém spuštění vzbudila mezi uživateli internetu velký rozruch, protože za 25 korun byly k mání tři osobní automobily Škoda Fabia. "Necelých deset vteřin stačilo třem uživatelům na to, aby si pořídili nové auto Škoda Fabia za 25 korun," podotkla mluvčí Seznamu Veronika Rozumková.

Centrum se chce uchytit se svým Ampliónem

Velké ambice na poli slevových serverů má s novým projektem Amplión.cz také portál Centrum. "Na konci roku chceme být mezi pěti největšími provozovateli na trhu," řekl ve středu Pavel Vopařil ze společnosti Centrum Holdings, která Amplión.cz provozuje.

Lidé dnes prostřednictvím tohoto slevového serveru mohou koupit šálek kávy v kavárně Friends Coffee House v centru Prahy za pět korun, tedy se slevou 86 procent.

O kvalitě kávy napovídá pěna.

"Našim cílem je kvalitní zákaznický servis a zajímavé nabídky, tedy to, co zákazníci od slevového serveru přirozeně očekávají. Samozřejmostí pro nás také je vrácení peněz, pokud zákazník od nákupu do dvou týdnů odstoupí," podotkl Lukáš Uhl z Centrum Holdings.

Slevové portály jsou v kurzu, je jich přibližně 190

Obor hromadných slev, které zpravidla činí nejméně 50 procent, loni v Česku zažil nebývalý rozmach a vzniklo několik desítek nových portálů. Aktuální počet slevových serverů odborníci odhadují na 190, přičemž v budoucnu by některé z nich měly zaniknout a na tuzemském trhu se vyprofiluje skupina silných hráčů.

Do slevových systémů se v Česku zapojilo už několik stovek tisíc uživatelů internetu, kteří se slevou nakupují zejména jídlo, kosmetické a relaxační služby. Například Slevomat.cz má 250.000 uživatelů a jeho šéfové vypočítali, že jen díky tomuto portálu zákazníci za necelý rok ušetřili více než 260 milionů korun.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK
  • Vybrali jsme pro Vás