Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Netflix představil levnější předplatné s reklamou, Česka se zatím netýká

ilustrační snímek

ilustrační snímek foto: Reuters

Americká internetová televize Netflix zavádí od 3. listopadu levnější předplatné, které bude ovšem výměnou za nižší cenu s reklamami. Nový typ předplatného bude k dispozici ve dvanácti zemích, Česká republika však mezi nimi zatím není.
  13:47

Model předplatného spolufinancovaný reklamou spustí společnost v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Koreji, Mexiku, Španělsku, Británii a doma ve Spojených státech. Nový model nemá žádný vliv na původní předplatné.

„Základní předplatné s reklamou doplňuje naše stávající základní, standardní a prémiové předplatné bez reklam,“ uvedl manažer Netflixu Greg Peters. Například v Německu stojí základní předplatné 7,99 eura (197 Kč) měsíčně, předplatné s reklamou firma nabízí za 4,99 eura (123 Kč).

Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund a budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut reklamy. Z licenčních důvodů nebude v rámci tohoto předplatného k dispozici omezený počet filmů a seriálů. „My na tom pracujeme,“ uvedl Netflix. Předplatné s reklamou také neumožňuje stahování, lze ho kdykoli změnit nebo zrušit.

Netflix reaguje na rostoucí počet konkurentů na streamovacím trhu v čase, kdy zákazníci už nechtějí za internetové televize tolik utrácet. Ostatní streamovací služby včetně Hulu, Disney+ a HBO Max už levnější předplatné podporované reklamami mají nebo je brzy nabídnou.

Manažeři Netflixu se roky stavěli proti zavedení reklam. Změnu názoru ohlásili v dubnu, když firma šokovala akciové trhy oznámením, že v prvním čtvrtletí ztratila předplatitele a předpověděla, že o další ještě přijde.

Autoři: ,