Lidovky.cz: Oficiálně začalo Rádio Dálnice vysílat už před třemi roky, přesto ho zatím nelze téměř naladit. Proč?
Problém spočívá v soudních sporech. Hned v začátku, už před těmi třemi lety, podal Impuls, potažmo (Michel) Fleischmann (prezident mediální skupiny Lagardére, která vlastní Frekvenci 1 či Evropu 2, pozn. red) žaloby, které se dosud táhnou. Za nás to řeší Tomáš Sokol a už je to u Ústavního soudu, protože si myslíme, že je to zcela nepřiměřené vést konkurenční boj takovýmto nepřiměřeným podlým způsobem. Počítáme s tím, že by se to v tomto roce mělo dořešit.
Lidovky.cz: Z jakého důvodu podali žalobu?
Impulsu vadilo, že by jim vznikla konkurence v dopravě. I když to je nesmysl, protože tam kde Impuls končí, začíná Radiožurnál, a tam kde končí Radiožurnál, začíná Rádio Dálnice. A Fleishmannovi to vadí jen z principu, protože tomu vadí všechno.
Spor o Rádio Dálnice
|
Lidovky.cz: Vnímáte nyní zvýšený potenciál této stanice, když za pár dní začíná modernizace D1?
Stoprocentně. To byl jeden z našich hlavních argumentů už v licenčním řízení, že se bude předělávat D1 a že to rádio bude mít bezkonkurenční výhodu, protože se dopravě může věnovat 24 hodin denně. Nemusela by vůbec hrát muzika, když by bylo co řešit v dopravě.
Lidovky.cz: Takže doprava by byla prioritou?
Ano. Přesně s tím jsme to zamýšleli. Už to dokonce bylo všechno vyřešené. Jak spolupráce s dopravní policií, tak i kooperace s Národním dopravním informačním centrem. Celé je to nachystané, jenže bohužel...
Lidovky.cz: Když by pro vás soudní spor dopadl dobře, na jaké části dálnice byste v současnosti dokázali vysílat?
Pokrýváme značnou část dálnice a dálničních přivaděčů v Česku. Celou tu osu východo-západní, prakticky z Rozvadova až po Ostravu, a určitě i velký kus směrem nahoru na Německo, na Hradec, na Břeclav. Není to celé, ale za ty tři roky se toho dost dokrylo. Takže věříme, že zvítězí zdravý rozum a že budeme vysílat.
ČTĚTE TAKÉ: |
Lidovky.cz: Zmínil jste, že soudní spor je nyní až u Ústavního soudu. Můžete upřesnit, čeho konkrétně se žaloba týká?
Jde o dokrývače signálu. Panovala praxe - podle zákona i Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) - že se dokrývače poskytovaly automaticky tomu, kdo si je našel. Jenže Impulsu a Fleishmannovi se podařilo u městského soudu a poté i Nejvyššího správního soudu uspět s tím, že dokrývač, který je bonitní, by se měl řešit v licenčním řízení. Na tom spor stojí. Takhle je to vykonstruované, ale to je dlouholetý problém. Poslední dobou komu rada udělí licenci, nic nevysílá, všechno je to zažalované.
Kdo je Radim Pařízek
|
Reakce společnost Lagardére"Radim Pařízek uvádí zkreslené a nepravdivé informace, které poškozují dobrou pověst naší společnosti. Spíše než hledat viníky ve svém okolí by se měl p. Pařízek zamyslet nad kvalitou svých projektů a způsobem jejich prosazování. Jedinou legální cestou, jak dané kmitočty získat, je ucházet se o ně ve standardním výběrovém licenčním řízení. Aby uspěl v konkurenci potenciálních žadatelů, nejspíš by se ale musel zavázat k opravdovému dopravnímu vysílání. Právě tomu se ale Radim Pařízek se svým Rádiem Dálnice již 3 roky vyhýbá a ještě má tu drzost svalovat to na „podlé konkurenční praktiky“. Dalším faktem, který je třeba brát při tomto způsobu budování sítě v potaz, jsou možné negativní interference s kmitočty stávajících rádií, které dálnici pokrývají. Přestože s ohledem na nízký výkon uberou tyto kmitočty velmi málo z celkového pokrytí těchto rádií, tak právě v těsné blízkosti dálnice mohou působit nezanedbatelné rušení. V tom už ale p. Pařízek asi problém nevidí." |