„Expanze na zahraniční trhy s sebou vždy přináší řadu více či méně náročných úkonů, se kterými se musíme vypořádat. Ať už je to cizí jazyk, znalost místní legislativy, zajištění lokálních dopravců či navýšení skladových zásob a kapacit distribučních center,“ uvedl generální ředitel Notina Zbyněk Kocián. Dodal, že v příštím roce firma plánuje vstup do dalších zemí.
Notino dosáhlo loni obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo přes 12 milionů zásilek. Na Českou republiku z toho připadá zhruba čtrnáctiprocentní podíl. „Přesto, že jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.
Loni navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko. V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii.
„Díky otevření distribučního centra v Rumunsku jsme výrazně zrychlili doručení v zemích jihovýchodní Evropy. A to stejné si slibujeme od dalšího centra. Itálie je jedním z našich klíčových trhů a díky své lokaci nám umožní být blíže zákazníkům nejen tam, ale také ve Španělsku nebo Portugalsku,“ dodal Kocián.
Společnost Notino vznikla v roce 2004 v Brně, nyní působí ve 28 zemích, 26 kamenných poboček provozuje v devíti státech. Ve svém portfoliu má 82 000 produktů od více než 1 400 značek.