130 let

2009: Kromě obchodních center a domů, nakupují lidé vánoční dárky i v nákupních galeriích. | foto: Viktor Chlad, MAFRA

Premium

Nová strategie vánočních nákupů. V Česku vznikly kvůli vysoké inflaci dvě skupiny lidí

Ekonomika
  •   12:42

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
„Letos nakoupím dárky až pár dní před Vánocemi. Ceny rostou skoro ze dne na den a já nemám velkou finanční rezervu. Když bych teď dala část peněz za dárky, před Vánocemi bych třeba neměla na velký nákup potravin a to je určitě důležitější,“ popsala pro Lidovky.cz důchodkyně Marta z Kladna. Stejně jako ona i mnoho dalších Čechů mění kvůli rostoucím cenám své nákupní chování. A potvrzují to také prodejci.

„Letos počítáme i s variantou, kdy zákazníci opravdu nechají nákupy na poslední chvíli, respektive je nakoupí až po poslední prosincové výplatě, tedy dva až tři týdny před Štědrým dnem. Je to z toho důvodu, aby neinvestovali hotovost do dárků, které následně na několik týdnů ukryjí do skříně, a peníze tak nemají k dispozici,“ řekla pro Lidovky.cz mluvčí internetového tržiště Alza Daniela Chovancová. Ale ještě je tu jedna skupina s odlišným chováním.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lenka D. Jančarová
  • Vybrali jsme pro Vás