Prostenal byl nevhodně zařazen do dílu, který TV Nova odvysílala loni v prosinci. Podle RRTV byl produkt nepatřičně zdůrazňován verbálně i obrazově. Problematický byl dialog jedné z postav, který upozorňuje, že přípravek je vhodný pro muže určitého věku, i záběr na LED svítilnu jako součást vánočního balíčku. Prezentace tak podle RRTV mimo jiné připomínala reklamní nabídku.
Příjmy za záběry konkrétních značek mohou televize inkasovat od 1. června 2010, kdy byl schválen zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, jehož součástí je i takzvaný product placement. V televizním vysílání tuto možnost jako první využila společnost Mattoni v pořadu Uvolněte se, prosím, který moderoval Jan Kraus.
ČTĚTE VÍCE: |
Na celkových příjmech tuzemských televizí se product placement zatím nepodílí ani z desetiny. Produkty jsou nejčastěji zařazeny do vysílání seriálů, life stylových pořadů a sportovních přenosů.
Podle předsedkyně RRTV Kateřiny Kalistové product placement v českém vysílání oproti zahraničí v některých případech působí stále poněkud křečovitě. kop mol