Pokračování linky A otevřené na Velikonoční pondělí si připočetlo další záporné body. Dosud zaujalo například chybějícími eskalátory u výstupu k autobusu na letiště. Cestujícím s kufry tam pomáhají najatí portýři. Jiné východy jsou zas nekryté a budoucí námraza je může proměnit v klouzačku.
Na radnici Prahy 6 – na jejímž území leží stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny – se scházejí stížnosti místních lidí. Hlavním problémem je, že kvůli novým zastávkám nepřibylo jediné parkovací místo.
VÍCE O METRU |
Řidiči nechávají auta na sídlištích Petřiny či Červený Vrch, která ani před otevřením metra nebyla uzpůsobena pro velké množství aut. Týden po otevření metra bylo v okolí metra opravdu plno, přijíždějící auta – nejen ze středních Čech – jen obtížně hledala volné místo.
„Podle mých zpráv došlo k největšímu zhoršení na Petřinách. Hlavní výtkou, kterou neustále opakujeme, je to, že Praze 6 chybí jakékoliv záchytné parkoviště a parkovací zóny. Věc nyní musí radnice řešit provizorně,“ řekl serveru Lidovky.cz starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).
Ještě před několika lety bylo v plánu postavení parkoviště u veleslavínského nádraží. Jenže toto P+R (Park and ride – pozn. red.) parkoviště nakonec nevzniklo a nikdo ani nepočítá s jeho postavením, byť by v současné době ulehčilo život místním lidem i přijíždějícím řidičům.
Kde budou provizorní parkoviště
„Umístění parkoviště na Veleslavíně považujeme za jediné smysluplné řešení parkování v této lokalitě. Rozumíme rozladěnosti Prahy 6, ale odpověď proč P+R chybí, je třeba hledat u politické reprezentace, která rozhodla o současném stavu,“ uvedl Adam Švejda z Institutu pro rozvoj hl. města Prahy (IPR). Tato organizace má na starosti urbanistickou koncepci metropole.
NOSIČI KUFRŮ
Stanici Nádraží Veleslavín, kde budou cestující přestupovat na autobusy mířící k Letišti Václava Havla, chybí eskalátory. V místech, kde se dá předpokládat neustálý pohyb lidí se zavazadly, je pouze pevné schodiště. Portýrskou službu poskytuje samo letiště. |
Radnice šesté městské části už má vytipované dvě lokality pro provizorní parkoviště. Jejich uvažovaná kapacita podle předběžných odhadů převyšuje stovku míst.
„Jeden pozemek je u Evropské třídy na Veleslavíně, směrem z centra. V nájmu jej má dopravní podnik kvůli rekonstrukci tramvajové trati. Druhý leží v okolí Petřin. Usilujeme o to, aby byla místa v provozu co nejdříve. Nezáleží to ale jen na nás, jednáme s dopravním podnikem, Technickou správou komunikací i hlavním městem,“ popsal starosta Kolář.
Další nepříjemností, která s otevřením metra souvisí, jsou kolony na Evropské třídě, která svádí dopravu na Vítězné náměstí v Dejvicích, takzvaný Kulaťák. Na této tepně totiž nově vzniknul vyhrazený pruh pro autobusy. Tedy aby například lidé cestujcí linkou 119 na letiště neuvízli v koloně.
Zácpy se však tvoří ve zbývajících pruzích, kterými nyní logicky projíždí více aut. Podle starosty Prahy 6 tento prioritní pruh pro autobusy či taxíky “způsobuje každodenní kolaps“. Případná změna do původního stavu ale nepřijde hned.
„Využití vyhrazeného pruhu vyhodnocujeme. Musíme tomu určitě nechat tak měsíc, aby se dala udělat relevantní a srovnatelná řada údajů,“ řekl Pavel Procházka, šéf společnosti Ropid, která v Praze organizuje hromadnou dopravu.