Kushaq je první sériový model projektu India 2.0, za který je Škoda Auto zodpovědná za celý koncern. Při projektu s investičními náklady kolem jedné miliardy eur chce Škoda v Indii uvést čtyři vozy pod svou značkou a značkou Volkswagen. Vždy půjde o jedno kompaktní SUV a jeden liftback ve stejné třídě. Cílem je zvýšení podílu koncernu na velkém indickém trhu do pěti let na pět procent.
U nových vozů Škoda plánuje využití až 95 procent lokálních dílů. Vyrábět je bude na nové lince ve svém závodě v Púně. Technický vývoj zajišťuje z velké části Technologické centrum v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019.
Příjem objednávek Škody Kushaq v Indii začne v červnu a první vozy k zákazníkům dorazí v červenci. Kushaq je středně velké SUV o délce 4225 milimetru. Bude se vyrábět se dvěma přeplňovanými benzinovými motory o objemu 1,0 a 1,5 litru s výkonem 115 respektive 150 koní ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou. V interiéru zřejmě vůz zaujme dvouramenným volantem, odvětrávanými sedačkami nebo displejem o velikosti 25 palců.
Pojmenováním Kushaq Škoda pokračuje v názvosloví tří předchůdců. Všechna SUV Škody začínají na K a končí na Q. Kushaq se zařadí vedle SUV modelů Kodiaq, Karoq a Kamiq. Název pochází ze staroindického jazyka sanskrt a označuje krále nebo vládce.
Škoda v současnosti zákazníkům nabízí devět modelových řad. Vedle trojice SUV je to Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb a Enyaq iV. Vedle České republiky a Indie své vozy vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.
Automobilce klesl v loňském roce provozní zisk o 54,4 procenta na 765 milionů eur (20 miliard Kč). K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tržby Škody klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (447,8 miliardy Kč).
Svým zákazníkům po celém světě dodala Škoda loni 1,004.800 vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce 2019. V Indii loni prodej značky klesl o 28 procent na 10.900 vozů.