Ne všechny odchody však jdou na vrub propouštění. Zásadní změna se uskutečnila k letošnímu 1. lednu, kdy stovky pracovníků přešly do dceřiné společnosti ČSA Support. "Do ČSA Support bylo převedeno přibližně 800 zaměstnanců," řekla mluvčí aerolinií Hana Hejsková. Dceřiná firma přebrala kromě lidí i všechny činnosti spojené s odbavením cestujících a letadel.
Dárek pro piloty - 12 platů
Více či méně dobrovolně tak z ČSA odešlo zatím v rámci ozdravení firmy přes 500 zaměstnanců. Jak dnes ČTK sdělil prezident organizace pilotů CZALPA Filip Gaspar, za loňský rok společnost opustilo 60 letců z celkových 530. Z toho 50 využilo ustanovení kolektivní smlouvy, podle kterého měl pilot při odchodu do konce roku 2009 nárok na 12 platů. Od letoška se odchodné snížilo na devět platů.
Počet zaměstnanců ke konci roku České aerolinie zatím oficiálně nezveřejnily. Společnost již dříve oznámila, že nebude publikovat dílčí údaje a že souhrnné informace poskytne až se zveřejněním finančních výsledků za celý rok.
Hluboká krize a personální turbulence
ČSA se loni ocitly v hluboké krizi. Ztráta v pololetí činila 1,8 miliardy, za tři čtvrtletí firma výsledky nezveřejnila, podle odborů se však ztráta do září prohloubila na 2,5 miliardy Kč. Po neúspěšné privatizaci vyměnil stát na podzim vedení prezidenta Radomíra Lašáka, na Lašákovo místo přišel ředitel letiště Ruzyně Miroslav Dvořák.
Snížením počtu zaměstnanců a redukcí mezd chce firma letos ušetřit 1,6 miliardy korun. Peníze na provoz získala také z prodeje bezcelních obchodů a vlastní sídelní budovy. Podle dřívějších vyjádření Dvořáka získaly ČSA znovu důvěru financujících bank a nemusejí tak nadále prodávat majetek pod tlakem, odložil se například prodej několika letadel.