Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Nový šéf Ruzyně brzdí odvážné plány. Ty vycházely ještě z ‚dob hojnosti‘, priority ovlivňuje i ekologie


Desítky odstavených letadel, takový pohled zaměstnanci letiště dlouho nepamatují. (9. dubna 2020) | foto: Josef Hora, 5plus2.cz

Premium
Centrální odbavovací místo či nová stání pro letadla. Ještě před několika měsíci to byl plán, nyní jde o výhled do daleké budoucnosti. Epidemie covidu důkladně pročistila haly Letiště Václava Havla, loni jimi prošla ani ne čtvrtina cestujících proti „plnokrevnému“ roku 2019. Letos to rozhodně nebude o moc lepší.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Na Ruzyni míří nový hráč. Dceřiná společnost Lufthansy chce z Prahy létat do 14 destinací

Přitom ještě na jaře byl plán jasný: velké rozvojové projekty – tedy stavba paralelní ranveje a rozšíření Terminálu 2 – nezastavujeme. S nástupem nového šéfa společnosti Letiště Praha Jiřího Pose nabraly vize střízlivější fazonu.

„Projekt rozšíření Terminálu 2, který počítá přibližně s 28 miliony cestujících ročně, je nyní velmi vzdálený. Začátek stavby v roce 2025 není reálný,“ řekl pro Lidovky.cz v konfrontaci s vizí jeho předchůdce Václava Řehoře, který byl v létě z čela státní firmy odvolán.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: