Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

O titul Sexistické prasátečko budou ‚soutěžit‘ KIA i ČSOB. Ve hře je 88 reklam

Ekonomika

  13:56aktualizováno  14:26
BRNO - UVNITŘ FOTOGALERIE. Nezisková organizace Nesehnutí vyhlásila hlasování v osmém ročníku soutěže Sexistické prasátečko. O anticenu letos soutěží 88 reklam, což je méně než loni. Organizace vyslovila naději, že situace v reklamě se zlepšuje.

Reklama Komerční banky. foto: Reprofoto

Nejsexističtější reklamu posoudí jak veřejnost, tak odborná porota. Na webu www.prasatecko.cz může veřejnost hlasovat ode dneška do konce měsíce a vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. V odborné porotě zasedají mediální osobnosti i odborníci na reklamu a genderové otázky.

„Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o deset procent, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.
Reklama zařazená do soutěže sexistické prasátečko.

Nechybí reklamy politických stran a vysokých škol

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy, jako je automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

Anticenu Sexistické prasátečko získal klub Darling. Ve hře byla i ODS

Jak je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDU-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Do výběru se kromě fotografií (ve fotogalerii) dostala i následující čtyři videa:

Nominované video společnosti Cinema City. „Dává muže a ženy do jasně oddělených rolí: Reklama ukazuje jen omezené spektrum zkušeností mužů a žen,“ odůvodňují na stránkách Sexistického prasátečka.

Video z dílny Fernet Stock: „Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“

Video M&M Reality. „Ženy nevědí, co chtějí, dokud nedostanou byt: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“

Reklama na studium na PEF Mendelu: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.

Autoři: ,

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...