Projekt NetMonitor, který běží vždy v tříletých cyklech, má zodpovídat dvě základní otázky: kolik lidí navštěvuje v Česku internetové stránky a o jaké lidi jde. Pro další tři roky počítá s měřením návštěvnosti nejen klasických webových stránek, ale také sledovanosti on-line videa, přístupů na internet z mobilních telefonů nebo zásahu objektů (například reklamních polí) ve stránkách. Jeho součástí jsou také zaváděcí a průběžné offline výzkumy pro správné nastavení parametrů.
"Rok na realizaci výběrového řízení a přípravu projektu se může zdát jako dlouhá doba," poznamenává k tomu Pavel Ševera, projektový manažer sdružení. "Je však třeba si uvědomit, že jdeo velmi rozsáhlý projekt, pro který jsme letos připravili nejkomplexnější zadání v historii českého internetového měření."
Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu, si od nové vlny projektu slibuje další rozšíření a zkvalitnění projektu. "Při vypracovávání zadání jsme komunikovali s mezinárodním sdružením IAB, inspirovali se na zahraničních konferencích a diskutovali jej s našimi členy. Naše požadavky tak zohledňují poslední vývojové trendy v oblasti internetového měření."
SPIR pro výběrové řízení počítá se zájmem domácích i zahraničních subjektů. Zadání výběrového řízení je k dispozici na webu Sdružení pro internetovou reklamu.