Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

O dalším měření českého internetu rozhodne výběrové řízení

Média

  15:08
Sdružení pro internetovou reklamu vypsalo výběrové řízení na další vlnu měření návštěvnosti českého internetu, známého pod názvem NetMonitor. Uchazeči mají připravit své nabídky do konce září, výběr nejvhodnějšího kandidáta proběhne na podzim, s přípravou měření by měl začít od nového roku. Současná vlna projektu končí příští rok v létě. Informovala o tom ředitelka sdružení Kateřina Hrubešová.
Kolik lidí navštěvuje internetové stránky a o jaké lidi jde? Tyto dvě otázky by měl zodpovídat výzkum NetMonitor.

Kolik lidí navštěvuje internetové stránky a o jaké lidi jde? Tyto dvě otázky by měl zodpovídat výzkum NetMonitor. foto: Shutterstock

Projekt NetMonitor, který běží vždy v tříletých cyklech, má zodpovídat dvě základní otázky: kolik lidí navštěvuje v Česku internetové stránky a o jaké lidi jde. Pro další tři roky počítá s měřením návštěvnosti nejen klasických webových stránek, ale také sledovanosti on-line videa, přístupů na internet z mobilních telefonů nebo zásahu objektů (například reklamních polí) ve stránkách. Jeho součástí jsou také zaváděcí a průběžné offline výzkumy pro správné nastavení parametrů.

"Rok na realizaci výběrového řízení a přípravu projektu se může zdát jako dlouhá doba," poznamenává k tomu Pavel Ševera, projektový manažer sdružení. "Je však třeba si uvědomit, že jdeo velmi rozsáhlý projekt, pro který jsme letos připravili nejkomplexnější zadání v historii českého internetového měření."

Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu, si od nové vlny projektu slibuje další rozšíření a zkvalitnění projektu. "Při vypracovávání zadání jsme komunikovali s mezinárodním sdružením IAB, inspirovali se na zahraničních konferencích a diskutovali jej s našimi členy. Naše požadavky tak zohledňují poslední vývojové trendy v oblasti internetového měření."

SPIR pro výběrové řízení počítá se zájmem domácích i zahraničních subjektů. Zadání výběrového řízení je k dispozici na webu Sdružení pro internetovou reklamu.

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...