Podle vyjádření některých prodejců potravin by tržby do konce roku mohly nyní vzrůst o více než 50 procent oproti průměru. Pro internetové prodejce jsou povánoční a lednové výprodeje druhým nejsilnějším obdobím. Průzkum e-shopu Mall.cz ukázal, že 13 procent domácností si některé dárky kupuje až po Vánocích, když přichází další vlna slev.
V povánočních výprodejích mají Češi největší zájem podle manažera nákupního rádce Heureka.cz Marka Dobrého o mobilní telefony a velké spotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky nebo sušičky.
Akcie ve Spojených státech vyrostly na nové rekordy. Pomohly tržby Amazonu i zmírnění napětí mezi USA a Čínou |
„Jsou-li minulé Vánoce vodítkem, Češi utratí v povánočních výprodejích na e-shopech zhruba 95 procent toho, co utratili před Vánoci,“ uvedl hlavní ekonom Czech Fund Lukáš Kovanda. Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci utratili Češi na internetu již v předvánočním období rekordních 52 miliard korun, o 16 procent více než loni.
Ředitel platební služby MALL Pay Adam Kolesa řekl v pátek, že za rekordními tržbami e-shopů stojí také extrémně dlouhá vánoční špička, která trvala výrazně déle než v předchozích letech - od Black Friday 29. listopadu po poslední adventní víkend. Jak se e-shopům daří, ilustruje podle Kolesy i trojnásobný nárůst obliby takzvaných odložených plateb. Ty umožňují objednat zboží hned a zaplatit za něj až později.
V pátek zlevnili všechno zboží o 30 procent v prodejnách Knihy Dobrovský. Další slevovou akci chystá firma na druhou polovinu ledna. S výprodejem začal také největší český e-shop Alza.cz. „Nejvyšší slevy se budou u vybraného zboží pohybovat až v desítkách procent a půjdou napříč celým naším sortimentem,“ uvedla mluvčí Patricie Šedivá.
Češi před Vánoci utratili na internetu rekordních 52 miliard. Tedy o 16 procent více než loni |
V módním e-shopu Zoot odstartovaly výprodeje podle jeho manažera Roberta Vojáčka ihned po Štědrém dni. „Je to jeden z nejsilnějších momentů vůbec. Po Vánocích totiž nejvíce utrácejí zákazníci, kteří dostali peníze. Každý si tak koupí to, co sám chce,“ řekl Vojáček.
Tesco dalo v pátek cenovky se slevou na stovky produktů. Zejména pak na sortiment vánočních dekorací, které zlevňuje o 50 až 70 procent. Se slevami domácích potřeb, hraček, kancelářských potřeb nebo například elektroniky začne 8. ledna, uvedl jeho mluvčí Václav Koukolíček. Také řetězec Lidl spustil šedesátiprocentní slevy na vybraný textil, vybavení do kuchyně, ložnice i pro kutily.
Letošní rok byl opět rekordní podle výkonného ředitele Košík.cz Tomáše Jeřábka pro všechny on-line supermarkety. Předvánoční a vánoční nákupy byly v meziročním srovnání asi o třetinu vyšší, řekl ČTK. V současnosti prodejci potravin zlevňují zejména zboží s kratším datem spotřeby. „Očekáváme, že tržby do konce roku budou lepší o více než 50 procent oproti průměru,“ dodal komerční ředitel konkurenčního on-line supermarketu Rohlik.cz Olin Novák.