Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Objednáte si je přes SMS či hovor, vyzvednete za půl hodiny. I takhle se teď kupují boty

Jak nakupovat přes SMS? foto: Lidovky.cz

Původní zpráva
Praha - Vytočit číslo, objednat si tenisky v požadované velikosti a za půl hodiny je už vyzvednout a odnést domů. To je způsob nákupu, který svým zákazníkům umožňuje stále více prodejců.
  5:00

Obchodníci unavení z neustálého otevírání a zavírání prodejen volí v poslední době kreativnější řešení nastalé situace. Tedy takové, aby mohli alespoň částečně nabízet své zboží. Třeba prodejny s obuví Baťa teď fungují jako výdejny, kde si mohou zákazníci vyzvednout své online rezervace. Boty nebo kabelku si ale si mohou nově objednat i po telefonu.

Boby a sáňky jdou na dračku, na horách se i kradou. Kvůli zavřeným vlekům čím dál více lidí obouvá běžky

„Všechna výdejní místa mají své telefonní číslo, na kterém si může zákazník zboží objednat. My ho informujeme, za jak dlouho si ho může vyzvednout. Totéž je možné i online,“ popisuje serveru Lidovky.cz prodavačka na Václavském náměstí. Zároveň vedení upravilo otevírací dobu, která je ve většině případů dlouhá tři hodiny. Zkoušení před prodejnou a případné vracení nesedícího zboží hned na místě je ale zakázáno.

„To se rozhodně nesmí. Obuv by potom byla špinavá. Musí ji přinést čistou, v krabici a s účtenkou,“ vysvětlila prodavačka, která si nepřála zveřejnit jméno. Zároveň ale upozornila, že zákazníci, kteří nakoupili ještě před prosincovým zavřením prodejen nemohou zboží vrátit nebo vyměnit. Musí počkat na znovuotevření.

Vyměnit na místě

Podobným způsobem funguje také česká oděvní značka Bohempia, která má kamennou prodejnu v pražském Karlíně. „Teď je to pouze výdejna zboží, ovšem funguje ve zkrácené otevírací době. Ta je vždy aktualizována na sociálních sítích. Zákazníci si musí zboží rezervovat na e-shopu. Ale když někdo z nich zavolá předem, jsme schopni mu vyhovět. Jsou možné obě varianty,“ řekl serveru Lidovky.cz zakladatel značky Tomáš Rohal. Na rozdíl od Bati si ale mohou zákazníci ihned na místě vyměnit třeba velikost nebo barvu.

Počet e-shopů na českém trhu vzrostl meziročně o 6 procent na téměř 50 tisíc

Jako výdejny fungují i prodejny ze sítě Sportisimo, která nabízí sportovní vybavení. Zákazníci si však musí veškeré zboží rezervovat pouze online. Společnost na svých stránkách garantuje, že budou veškeré objednávky připraveny k vyzvednutí nejpozději osm hodin po rezervaci.

Sportisimo ale rozlišuje registrované a neregistrované zákazníky, na což je potřeba si dát při nákupu pozor. „Zboží zakoupené na e-shopu nebo v prodejnách v období od 1. října 2020 do 23. prosince 2020 mohou členové Sportisimo Klubu vracet až do 31. ledna 2021. Neregistrovaní zákazníci mají možnost zboží zakoupené v této době pouze měnit nebo využít zákonné 14denní lhůty pro vrácení zboží při nákupu online,“ informuje prodejce. Zákazníci, kteří nakoupili v jedné z prodejen Sportisimo ještě před prosincovým uzavřením, mají smůlu a nevyhovující zboží mohou pouze vyměnit za jiné.