130 let

Podívejte se do útrob nových vlaků Českých drah. Takhle vypadá souprava InterJet. | foto: České dráhy

OBRAZEM: Nová krev české železnice. Takhle vypadají očekávané supervlaky Českých drah

Ekonomika
  •   17:36
Státní dopravce si od nich slibuje, že budou podobnými taháky jako jsou pendolina nebo railjety. České dráhy se chystají na to, že v neděli 12. prosince do flotily zařadí první dva z celkem deseti vlaků pojmenovaných InterJet, společné dílo plzeňské Škody a německého Siemensu. Nyní probíhá takzvaná přejímka vlaků od výrobce.

Ostřílený bankéř Kysilka skončí v čele dozorčí rady Českých drah. Ve funkci vydržel přes dva roky

Už od začátku nového jízdního řádu, který začne v neděli, vyjedou první dva vlaky z velké a dlouho očekávané dodávky. InterJety umí jet až 200 kilometrů v hodině a jsou jakýmsi pokračovatelem vlaků Railjet od Siemensu, které České dráhy (ČD) provozují na lince mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem.

Celkem by měl státní dopravce převzít deset pětivozových souprav s kapacitou zhruba 330 míst k sezení. Nasazovat je bude na linku Západní expres z Prahy do Plzně a Chebu a také na Krušnohorech z Prahy přes Ústí nad Labem, Teplice v Čechách, Most do Karlových Varů a Chebu.

Podle drah budou tyto jednotky aktuálně to nejlepší, co na českých kolejích bude jezdit. Zároveň jejich převzetí provázela zpoždění kvůli technickým nedostatkům. 

„Kompletní nasazení vlaků do běžného provozu se o několik dnů opozdí, výrobce potřebuje čas na doladění posledních připomínek. Ve středu jsme převzali první dvě soupravy, které vyjedou s novým jízdním řádem 12.12. na lince do Chebu přes Plzeň,“ řekl šéf ČD Ivan Bednárik.

Co přinesou nového: kromě očekávaných prvků jako je klimatizace, wi-fi nebo klasických zásuvek nabídnou nové vozy například USB porty pro dobíjení elektroniky nebo nabíječku na elektrokola.

Vlaky od Škody a Siemensu by měly také umožnit pohodlnější telefonování. V rámci projektu byla poprvé ve střední Evropě využita technologie výroby oken, která umožní snazší průchod signálu mobilních telefonů.

Kdy přibudou další, bude záležet na tom, jak jednotky obstojí při testování u techniků ČD. „Naši technici jsou schopni přebírat jednu až dvě soupravy denně, další vlaky tak budou postupně vyjíždět tak, jak nám je výrobce na přebírku přistaví. Souběžně pokračuje zaškolení personálu, které jsme zahájili již před několika týdny,“ dodal Bednárik.

Autor: Michal Pavec
  • Vybrali jsme pro Vás